Viimasel ajal sagenesid tarbijate pöördumised tarbijakaitseameti ja tarbijavaidluste komisjoni poole seoses Elisa Eesti rahalise nõudega 13,90 eurot, mida mobiilioperaator küsis tarbijailt sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganemisel. Ameti hinnangul on sellise tasu küsimine alusetu ning alustas menetluse, mille tulemusel lõpetas Elisa tarbijailt sellise tasu nõudmise.
Tarbijate pöördumistest nähtus, et operaatori klienditeenindajad tegid telefoni teel häid pakkumisi teenusepakettidele koos soodsate nutinutiseadmetega. Nõusoleku andnud tarbijale saadeti nutiseade koju kulleriga. Hiljem aga leidis nii mõnigi tarbija, et ta siiski ei soovi seda nutiseadet ja otsustas kasutada seadusest tulenevat õigust taganeda sidevahendi abil sõlmitud lepingust 14 päeva jooksul. Seejärel tabas tarbijaid aga halb üllatus, kui selgus, et lepingust taganemisega kaasneb Elisa poolt esitatav rahaline nõue summas 13,90 eurot.
Seadus aga ütleb, et igasugune lepingutingimus või kokkulepe, mis raskendab taganemisõiguse kasutamist ning millega taganemine seotakse käsiraha või leppetrahvi maksmisega, on õigustühine. Ettevõtja võib tarbijale lepingust taganemise korral esitada nõude vaid siis, kui tagastatava seadme olukord on halvenenud ja väärtus vähenenud ning asja tagastamisega seotud otseste kulude kandmise korral, kui seda ei ole kokku lepitud teisiti. Seejuures on oluline teada, et tarbijal ei ole asja tagastamisega seotud kulude kandmise kohustust, kui ettevõtja ei ole tarbijat sellest eelnevalt teavitanud. Seetõttu soovitab ka Tarbijakaitseamet alati tarbijatel endil olla tähelepanelik ning tutvuda sõlmitava lepingu üldtingimustega. Oluline on siinkohal veel märkida, et ettevõtja põhjendamatud ning ilma otseste kulutusteta nõuded on alusetud.
Elisa selgituste kohaselt oli nende lepingust taganemise korral tarbijale esitava rahalise nõude näol tegemist asja kättetoimetamisega seotud kuluga. Ka asja kättetoimetamisega seotud kulu nõudmine tarbijalt lepingust taganemise korral on alusetu, minnes vastuollu sidevahendi abil sõlmitud lepingu regulatsiooniga.
Tarbijakaitseamet kohustas Elisat viima oma tegevuse seadusega vastavusse. Menetluse tulemusel on Elisa kinnitanud tarbijakaitseametile, et lõpetab tarbijatelt kullerteenuse tasu küsimise summas 13.90 eurot ja on eemaldanud lepingutingimustest info, mille kohaselt on tarbijal kohustus seadme tagastamisel tasuma hüvitist.
Tarbijakaitseamet on võtnud sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganemise korral nõutavad tasud kõrgendatud tähelepanu alla.
Seotud lood
Elisa käive kasvas käesoleva aasta esimeses kvartalis 4,1% võrra, ulatudes selle aasta esimeses kvartalis 23,83. Eelmisel aastal samal ajal oli käive 22,89 miljonit. Elisa ärikasumi marginaal EBITDA ulatus esimeses kvartalis tasemeni 33%.
Elisa ja Starmani ühendstruktuur on koostatud ning kuna pole mõistlik funktsioone dubleerida lahkuvad ettevõttest Starmani Eesti äriüksuse juht Toomas Tiivel ja tehnoloogiadirektor Jaanus Erlemann.
Elisa lõpetas täna eelmise aasta lõpus alustatud 4G võrguehituse töödega Tallinna katmisel teise sageduskihiga. Võrk sai täies mahus tihendatud ja edaspidi saavad Elisa kliendid pealinnas kasutada senisest kuni 2,5 korda suurema kiirusega 4G internetti.
Elisa ja Starman tutvustasid 26. juulil oma esimest, ühist üle õhu televisioooniteenust Binge, mis toob ühe teenushinna sees kliendini kogu nutitelevisiooni võimekuse, alustades salvestamisest, järelvaatamisest kuni populaarsete äppide kasutamiseni välja. Esimesena Eestis toob Elisa turule TV-teenusesse integreerituna Netflixi ja YouTube`i.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.