Elisa käive kasvas käesoleva aasta esimeses kvartalis 4,1% võrra, ulatudes selle aasta esimeses kvartalis 23,83. Eelmisel aastal samal ajal oli käive 22,89 miljonit. Elisa ärikasumi marginaal EBITDA ulatus esimeses kvartalis tasemeni 33%.
- Sami Seppänen Foto: Andras Kralla
Elisa juhatuse esimehe Sami Seppäneni sõnul on Elisa esimese kvartali majandustulemused vägagi head. „Mobiilsidemaastikul on aasta esimene kvartal rahulikum ning seetõttu võib saavutatud käibekasvu hinnata vägagi märkimisväärseks,“ ütles Sami Seppänen. „Ettevõtte käibekasvule aitasid kaasa väga head tulemused numbriliikuvuses. Elisa võrku liikus teiste operaatorite juurest aasta esimeses kvartalis 1111 klienti.“
Jätkuvalt tõuseb ka Elisa 4G interneti kasutajate arv. Tehnilise järelevalve ameti viimati avaldatud raporti kohaselt kasvas Elisa 4G interneti klientide arv 20 800 kliendi võrra. TJA statistika näitas, et kui 2016 aasta kolmandas kvartalis oli Elisal ca 292 400 4G klienti, siis eelmise aasta lõpuks oli see kasvanud ca 313 200 kliendini.
„Interneti kasutajate arvu saame kasvatada tänu kliendi rahulolule ja pidevatele investeeringutele 4G levialadesse üle Eesti,“ ütles Sami Seppänen. „Käime kaasas oma kliendi vajadustega, sest uute klientide lisandumise kõrval, kasvavad väga kiires tempos ka olemasolevate klientide mobiilse interneti tarbimismahud. Leviala tihendamisel oleme aluseks võtnud reaalse kliendikasutuse ehk et igal pool, kus on vajadus, siis seal ka 4G võrku tihedamaks muudame.“
Hetkel on Elisa lõpetamas Harjumaale teise 4G sageduskihi rajamist. Eelmisel aastal kaeti 50% Tallinnast täiendava 4G sageduskihiga ning maikuus alustatakse võrgutöid, mille käigus saab teise 4G sageduskihi ka ülejäänud 50% Tallinnast. „Elisa eesmärgiks on turule tuua 5G internet ning erinevate sageduste ühendamisega liigume uue tehnoloogia turule toomise suunas,“ märkis Seppänen, lisades, et uuringufirma Socio käesoleva aasta märtsikuu tulemuste alusel on mobiilset internetti mobiilis kasutavate Elisa klientide soovitusindeks (NPS) vägagi kõrgel tasemel.
Seppänen lisas, et ettevõtte üks peamisi prioriteete käesoleval aastal on ühinemine Starmaniga. „Ühinemise osas on meil väga suured ootused, sest asume looma ühisettevõtet, mis on suuteline pakkuma klientidele tänasega võrreldes oluliselt laiemat teenusvalikut,“ sõnas Seppänen. „Ühisettevõte toob kliendini nii kommunikatsiooni- kui ka meelelahutusteenused, sealhulgas mobiilside, interneti püsiühenduse, TV-teenused koos järelevaatamise, salvestamise ja videolaenutuse võimalustega, pilvekontori teenuse, lugemiselamused Elisa Raamatus, Google Play maksevõimekuse, m-id teenuse ja palju muud,“ rääkis Seppänen.
Elisa allkirjastas ostutehingu Starmani omanike, Polaris Invest`i ja Com Holding`uga eelmise aasta lõpus, 13. detsembril 2016, mille kohaselt sai Elisa 100% ulatuses AS Starman omanikuks. Tehingu hinnaks oli 151 miljonit eurot.
20. märtsil 2017 allkirjastas Elisa ostutehingu turvalistele võrgu- ja andmekeskuste lahendustele spetsialiseerunud ettevõte Santa Monica Networks Group`iga, mille tulemusel ostis Elisa Santa Monica Networks Eesti ja Soome äritegevused. Tehingu hinnaks oli 28 miljonit eurot.
Kliente oli Elisal käesoleva aasta esimese kvartali lõpus üle 651 000.
Seotud lood
Täna tuli Elisa välja uute roamingu lahendustega, mille välja töötamisel lähtuti klientide soovidest ja reisimisharjumustest. Olemasolevatel Elisa klientidel säilivad tänased paketid, juurde tulid võimalused asuda kasutama Euroopa nutipakette, Põhjamaade nutipakette või turul ainulaadset Soome nutipaketti.
Täna Konkurentsiametilt ühinemisloa saanud Elisa ja Starmani eesmärgiks on üheskoos luua juhtiv kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõte Eestis.
Starmani poolt eelmisel nädalal Eestis käivitatud uue 10G EPON tehnoloogial baseeruva kliendivõrgu arendus pälvis telekommunikatsioonisektori konkursil Leading Lights tiitli kui 2017 aasta maailma kõige innovaatilisem gigabit- ja ultra-lairiba internetiühenduse arendus.
Täna õhtul on Eesti Televisiooni eetris Ajujahi juubelihooaja esimene saade. Avasaates kaitsevad oma ideed sada meeskonda pääsemaks kolmekümne parema hulka, kes võistlevad 60 000 eurose auhinnafondi nimel. Hooaeg koosneb kaheksast episoodist.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.