Täna Konkurentsiametilt ühinemisloa saanud Elisa ja Starmani eesmärgiks on üheskoos luua juhtiv kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõte Eestis.
- Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen Foto: Elisa
Elisa Eesti AS tegevjuhi Sami Seppäneni sõnul annab tänane otsus võimaluse hakata looma ühisettevõtet, mis on suuteline pakkuma klientidele nii kommunikatsiooni- kui ka meelelahutusteenuseid. „See on väga suur samm edasi kogu turu ja klientide seisukohast vaadatuna. Turule tekib pea 1000 töötajaga suurettevõte, mis pakub oma klientidele laia teenusvalikut, sealhulgas mobiilside, interneti püsiühendust, TV-teenuseid koos järelevaatamise, salvestamise ja videolaenutuse võimalustega, pilvekontori teenust, lugemiselamusi Elisa Raamatus, Google Play maksevõimekust, m-id teenust ja palju muud,“ andis Sami Seppänen ülevaate tekkinud laiaulatuslikust tootevalikust.
Starmani ja Elisa ühinemine on Seppäneni sõnul väga loomulik samm ja asjade kulg, sest kommunikatsioon ja meelelahutus on tänapäeval üha enam lõimumas. „Piirid hägunevad järjest rohkem, nutitelefonis on üha olulisemaks muutunud videote vaatamise kogemus ning televisioon omakorda on kolimas nutiseadmetesse,“ osutas Sami Seppänen turul tekkinud trendile. „See on ka põhjus, miks Elisa ostis Starmani, tulevikus on nutiseadmed ja videote vaatamine mis iganes vormis väga tihedalt omavahel seotud ning terviklikus ühisettevõttes oleme valmis kliendile meelepäraseid meelelahutuse elamusi ka pakkuma.“
Seppänen ütles, et täna on eesmärgiks võetud luua uus terviklik ettevõte aastaga. „Kaks edukat ettevõtet on üheskoos veelgi tugevamad ning sünergiat on palju. Kõige olulisem sünergia ongi teenusvaliku laienemine kliendile,“ rääkis Elisa tegevjuht. “Hiljemalt aastaga tulemegi turule ühendatud teenuste ja uute lahendustega,“ lubas ettevõtte juht.
Elisa allkirjastas ostutehingu Starmani omanike, Polaris Invest`i ja Com Holding`uga eelmise aasta lõpus, 13. detsembril 2016, mille kohaselt sai Elisa 100% ulatuses AS Starman omanikuks. Tehingu hinnaks oli 151 miljonit eurot.
Elisa (
www.elisa.ee) on Elisa kontserni osa ning üks juhtivaid mobiilsideteenuste pakkuja Eestis erakliendi ja kõnekaardi segmentides, omades vastavalt 34% ja 37%-list turuosa. Elisa käive ulatus 2016. aastal 99,3 miljoni euroni. Elisa ärikasum enne kulumit ehk EBITDA oli 2016. aastal 32,1% ehk 31,85 miljonit eurot. 2016. aasta lõpus oli Elisal pea 660 000 klienti. Elisas töötab 610 inimest.
Starman (
www.starman.ee) on Eestis turuliider tasulise TV teenuse ning teisel positsioonil interneti püsiühenduse pakkujana, omades vastavalt 35% ja 20%-list turuosa. 2016. aastal ulatus Starman Eesti käive 39,5 miljoni ja ettevõtte ärikasum enne kulumit (EBITDA) 16,8 miljoni euroni. 2016. aasta lõpus kasutas Starmani teenuseid Eestis kokku 185 600 kodu. Starman Eesti töötajate arv on 320 inimest.
Seotud lood
Täna tuli Elisa välja uute roamingu lahendustega, mille välja töötamisel lähtuti klientide soovidest ja reisimisharjumustest. Olemasolevatel Elisa klientidel säilivad tänased paketid, juurde tulid võimalused asuda kasutama Euroopa nutipakette, Põhjamaade nutipakette või turul ainulaadset Soome nutipaketti.
Starmani poolt eelmisel nädalal Eestis käivitatud uue 10G EPON tehnoloogial baseeruva kliendivõrgu arendus pälvis telekommunikatsioonisektori konkursil Leading Lights tiitli kui 2017 aasta maailma kõige innovaatilisem gigabit- ja ultra-lairiba internetiühenduse arendus.
Elisa ja Starmani ühendstruktuur on koostatud ning kuna pole mõistlik funktsioone dubleerida lahkuvad ettevõttest Starmani Eesti äriüksuse juht Toomas Tiivel ja tehnoloogiadirektor Jaanus Erlemann.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo nimetas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) nõukogu uuteks liikmeteks IT-ettevõtja Tiit Paananeni, Kone Baltikumi tegevdirektor Markus Nisula ja põllumajandusettevõtja Urmas Lahti.
Arvutite ja nende lisaseadmete müügi, hoolduse ja garantiiremondiga tegelev Datagate OÜ läbis hiljuti järjekordse ISO sertifitseerimise, mis on juhatuse liikme ja finantsdirektori Natalia Ivanova sõnul andnud aastate jooksul palju juurde nii ettevõtte igapäevatööle kui ka suhtlusele partnerite, klientide ja töötajatega.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele