Täna õhtul on Eesti Televisiooni eetris Ajujahi juubelihooaja esimene saade. Avasaates kaitsevad oma ideed sada meeskonda pääsemaks kolmekümne parema hulka, kes võistlevad 60 000 eurose auhinnafondi nimel. Hooaeg koosneb kaheksast episoodist.
Ajujahi EASi poolne projektijuht Marion Raudsepp rääkis, et juubelihooaeg pakub üllatusi. “Alustavad ettevõtted peavad olema valmis ootamatusteks, nii ka meie meeskonnad. Lisaks on tänavune hooaeg oluliselt rahvusvahelisem kui varem. Saja parema hulgas on üks meeskond Moskvast, üks meeskond Riiast ning väga palju selliseid tiime, kus eestlased on kombineeritud välismaalastega,” ütles ta.
SEB Grupi innovatsioonijuht Mart Maasiku sõnul tuleks Ajujahti vaadata laiemalt kui vaid telesaadet. ”Tänaseks on Ajujahist kujunenud Eesti ettevõtluse kasvuhoone, mis inspireerib uusi ettevõtjaid alustama ning programmi läbinud ettevõtted toodavad riigile arvestatavat maksutulu. Pelgalt GoWorkaBit maksis eelmisel aastal 300 000 eurot tööjõumakse. Mul on väga hea meel, et SEB on aidanud nii elujõulise programmi algatada ning et me kümme aastat pärast alustamist selliseid numbreid saame välja öelda," ütles ta.
Elisa tooteturunduse osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul on Ajujaht suurepärane programm, mis ühendab lootustandvad idufirmad edumeelsete ettevõttega. “Tulevastele ettevõtjatele annab see kiirkorras kõik vajalikud tööriistad, et saavutada edu ning mentoritele hea võimaluse teha koostööd alustavate startup'idega. Elisa on äärmiselt õnnelik võimaluse üle näha, kuidas on oma eduteed alustanud Cody, CallMidWife, Techmotion ning MARKUS. Niivõrd erinevate värskete ideede kõrval olles saame inspiratsiooni teha homme asju teisiti kui täna ning leiame innovatsiooni ka igapäevastes tegevustes,“ ütles ta.
Ajujahi tänavune auhinnafond on 60 000€. Võitja selgub otsesaates 25. mail. Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti: Elering, Levira, Nasdaq, Tehnopol, Ülemiste City, Sihtasutus Kodanikuühiskonna Sihtkapital, Pärnu linn, Tallinna linn, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus, Viimsi vald ja Võru maavalitsus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Augustist liitus Teaduspargi Tehnopol seltskonnaga uus IKT valdkonnajuht Anu Puusaag ja septembris alustas teaduspargis uus turundus- ja kommunikatsiooonijuht Kadri Tammai.
Kevadel ettevõtluskonkursi Ajujaht võitnud Sprayprinter jõudis eelmisel nädalal mitmessse rahvusvahelisse meediakanalisse ja on ühisrahastusplatvormis Kickstarter kogunud juba üle 44 000 euro.
Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht võitjaks valiti TempID, kellele väljastati 30 000€ suurune peaauhind ja 5000€ suurune eriauhind Viimsi vallalt. Teise koha ja 10 000€ võitis Callmidwife.com. Kolmanda koha ja 5000€ võitis Finisher.tv.
Digiteenuste ettevõtte Levira 2016. aasta konsolideeritud müügitulu oli 10,6 miljonit eurot ning puhaskasum ligi 437 000 eurot. Levira investeeris 2016. aastal 3,6 miljonit eurot ehk 2,4 korda rohkem kui sellele eelnenud majandusaastal, teatas ettevõte.
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.