Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht võitjaks valiti TempID, kellele väljastati 30 000€ suurune peaauhind ja 5000€ suurune eriauhind Viimsi vallalt. Teise koha ja 10 000€ võitis Callmidwife.com. Kolmanda koha ja 5000€ võitis Finisher.tv.
- Ajujahi juubelihooaja võitjaks krooniti TempID
TempID on korduvkasutatav nutikleepekas, mis mõõdab ja salvestab kehatemperatuuri andmeid. Mobiilise rakendusega on võimalik analüüsida erinevaid tervisenäitajaid, pidada ravi-logi ja saata andmed mugavalt arstile. Hoides endas patsiendi koodi saab toodet kasutada ka patsiendi isiku tuvastamiseks haiglates. TempID vähendab mõõtmisprotseduuridele kuluvat ressurssi ja ravikulusid ning tõstab terviseandmete jälgimise efektiivsust, võimaldades täpsemat ravidiagnoosi.
EASi nõukogu esimehe Erki Mölderi sõnul polnud valiku tegemine lihtne. “Võitjameeskonnal on konkreetsed tugevused ja nõrkused. Vaatamata sellele, et maailmaturul on sarnased lahendused olemas – TempID tootel on siiski väga selged eelised – see on paindlik, mugav ja üsna pikaaegse toimimistsükliga. Aga disaineri peavad nad ikka omale palkama,” ütles ta.
SEB äriinnovatsioonijuht Mart Maasik rääkis, et kõrgtehnoloogiat pakkuvad tiimid sageli Ajujahi formaadiga ei sobi. “Alates idee esitamisest on tiimidel aega selle edasiarendamiseks pool aastat. Insenerikompetentsidele tugevalt toetuvad meeskonnad jäävad reeglina ajahätta. TempID suutis poole aastaga näidata valmistoodet ning leidis ka üleriikliku apteegiketi, mis toodet edasi hakkab müüma. See on muljetavaldav. Aga turundus- ja müügi kompetentsi tuleb neil endiselt arendada,” ütles ta.
Elisa tegevjuht Sami Seppänen soovis õnnitleda kõiki finaliste. “Mul on väga hea meel, et võit läks tiimile TempID, sest minu kui inseneri ja pragmaatiku vaatest oli nende idee kõige tugevam. Pikemas perspektiivis ja väga suure võimalusena näen, et TempID äriideed saab eraldi liinina edasi arendada inimeste temperatuuri ravi-logi tõlgendamisel haiguste ennetamiseks või raviks. Heade koostööpartneritega võib tekkida äritegevus, mida on raske kopeerida, kuid annab skaleerida rahvusvaheliseks,“ ennustas Seppänen edasist edu Ajujahi võidutiimile.
Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti Elering, Levira, Nasdaq, Tehnopol, Ülemiste City, Sihtasutus Kodanikuühiskonna Sihtkapital, Pärnu linn, Tallinna linn, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus, Viimsi vald ja Võru maavalitsus.
Seotud lood
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) poolt ellu kutsutud Ajujahi tänavune auhinnafondi kogumaht suurenes tänu olemasolevate ja uute toetajate panusele veerandi võrra 75 000 euroni.
Täna õhtul on Eesti Televisiooni eetris Ajujahi juubelihooaja esimene saade. Avasaates kaitsevad oma ideed sada meeskonda pääsemaks kolmekümne parema hulka, kes võistlevad 60 000 eurose auhinnafondi nimel. Hooaeg koosneb kaheksast episoodist.
Ajujahi žürii valis nädalavahetusel saja parima äriidee seast konkursi järgmisesse vooru kolmteist edasipääsejat Tartumaalt, üheksa Tallinnast ja viis Harjumaalt. Jõgevamaalt, Läänemaalt ja Pärnumaalt pääses igast maakonnast edasi üks idee.
Augustist liitus Teaduspargi Tehnopol seltskonnaga uus IKT valdkonnajuht Anu Puusaag ja septembris alustas teaduspargis uus turundus- ja kommunikatsiooonijuht Kadri Tammai.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.