Ajujahi žürii valis nädalavahetusel saja parima äriidee seast konkursi järgmisesse vooru kolmteist edasipääsejat Tartumaalt, üheksa Tallinnast ja viis Harjumaalt. Jõgevamaalt, Läänemaalt ja Pärnumaalt pääses igast maakonnast edasi üks idee.
Ajujahi ellukutsuja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on konkursile esitatud ideede tase muutunud aasta-aastalt aina paremaks. „Järgmisesse vooru pääsenud ideed on küpsed ja paljud neist juba kasutusvalmis tooted ning teenused,“ lausus Ivask. „Hea meel selle üle, et mitmed möödunud aastal osalenud meeskonnad otsustasid oma ideega osaleda ka sel aastal ning mitu neist pääses kolmekümne parema sekka. Esile saab tuua ka seda, et konkursil osales mitu ideed, mis panustavad e-riigi arengusse – Mullaproovi rakendus teeb põllumeestel mullaproovide raportite esitamise lihtsamaks ja FoodDocs on tulevikus toidutöötlejatele enesekontrolliplaani koostamisel asendamatuks abiliseks,” lisas ta.
SEB Balti divisjoni strateegia valdkonna juht Andra Altoa avaldas head meelt selle üle, et mitmed ideed lahendavad sotsiaalseid ja ühiskonnas tundlikke kitsaskohti. Edasipääsenute hulgas olid tugevad rahvusvahelised meeskonnad, kus olid hästi põimitud professionaalsed teadmised ning teadus-arendustöö. „Sotsiaalse ettevõtluse ideed lahendasid reaalseid ja ühiskonnas tähelepanu vajavaid probleeme. Ajujahi arenguprogrammi pääses neli sotsiaalse ettevõtluse ideed – CareMate, HopeHolders, Makerlabi inseneeriakomplektid ja Triumf Gamification, mis kõik keskenduvad erinevatele ühiskondlikele probleemidele ja sihtgruppidele,” rääkis Altoa. CareMate viib kokku erivajadustega inimesed hooldajatega, HopeHolders on veebikeskkond, kus on võimalik leida kiiret abi inimestel, kel on elus raske moment või tupikseis, Makerlabi inseneeriakomplektid arendavad koolinoorte praktilisi oskusi kasutusvalmis ehituskomplektide abil ja Triumf Gamification pakub vähihaigetele lastele psühholoogilist tuge mängurakenduse kaudu, kus lapsed saavad kehastuda superkangelasteks.
Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann rääkis, et žürii pidas idee kõrval oluliseks ka meeskonda selle taga. „Idee võib ajas muutuda, kuid jätkusuutlikkuse tagab toimiv meeskond. Elisa alustas eelmisel aastal koostööd Ajujahil osalenud Mindtitani projektiga MARKUS. Kuigi nende idee muutus palju, jätkub meie koostöö tänaseni just nende tugeva meeskonna tõttu. Kõik kolmkümmend edasipääsenud meeskonda olid juba väga hästi sissetöötatud tiimid, kelle vahel läheb konkurents võidu nimel kindlasti tihedaks,” ütles Ploomann.
Edasipääsenud ideedest pärineb 9 info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 7 tööstuse ja disaini, 4 sotsiaalse ettevõtluse, 6 energeetika ja keskkonna, 2 loomemajanduse, 1 tervise ja biomeditsiini ning 1 turismi ja teenusmajanduse valdkonnast.
Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks toetavad Ajujahti Elering, Levira, Tehnopol, advokaadibüroo Triniti, Ülemiste City, Harku vald, Hiiu vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võrumaa Omavalitsuste Liit. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.
Top 30 hulka pääsenutega saab tutvuda
www.ajujaht.ee.
Seotud lood
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) poolt ellu kutsutud Ajujahi tänavune auhinnafondi kogumaht suurenes tänu olemasolevate ja uute toetajate panusele veerandi võrra 75 000 euroni.
Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht võitjaks valiti TempID, kellele väljastati 30 000€ suurune peaauhind ja 5000€ suurune eriauhind Viimsi vallalt. Teise koha ja 10 000€ võitis Callmidwife.com. Kolmanda koha ja 5000€ võitis Finisher.tv.
Elisa ja Geeniuse poolt ellu kutsutud 5G konkursiga asus koostööd tegema ka Eesti suurim äriideede konkurss Ajujaht. Pikenes ka ideede esitamise tähtaeg ning nüüd saab oma lennuka mõtte konkursile esitada kuni 29. oktoobrini 2017.
Elisa, Geeniuse ja Ajujahi koostöös läbiviidud 5G konkursil tuli võitjaks LoLa ehk LowLatency tehnoloogia, mis võimaldab esinejatel reaalajas koos musitseerimist, olles teineteisest eraldatud tuhandete kilomeetritega.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.