Tele2 lülitas 29. märtsil sisse tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-roboti, kes hakkab Facebookis vastama küsimustele alates rändlusteenusest kuni ruuteri seadistamise ja muude teemadeni.
- Tele2 tootedirektori Katrin Aron Foto: Kuvatõmmis
Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul vastab juturobot T2 beeta Facebookis kiiresti ja arusaadavalt ning paljudel juhtudel pole klienditeenindajat enam vaja. „Juturoboti esimene versioon sündis Tele2 töötajate innovatsioonipäeval ehk häkatonil ning idee algatajad on robotit viimase kuu jooksul õhinapõhiselt edasi arendanud. Nüüd oleme jõudnud faasi, kus tahame saada ka klientidelt tagasisidet, kuidas oma agarat juturobotit edasi õpetada,“ selgitas Aron.
Aroni sõnul on enamik tehisintelligentsil põhinevad juturobotid praegu veel arengufaasis ja ka Tele2 mudel on beetaversioon, kuid paari aasta jooksul saab sellest kindlasti klienditeeninduse läbimurre. „Kaugel pole aeg, kus klientidega suhtlevadki peamiselt nutikad ja humoorikad robotid, kelle kõrval võib tunduda praegu harjumuspärane teenindaja pigem vanamoodne,” lisas ta.
Esimese robotina telekomisektoris tööle võetud T2 beetaversiooni käest saab näiteks vastuseid arvete, iseteeninduse või teenuste hindadega seotud küsimustele ning kui juturobot ei suuda vastust leida, siis kutsub ta appi päris klienditeenindaja.
„Tele2 juturobot T2 on aprilli keskpaigani testimisfaasis, mille jooksul kogume inimestelt tagasisidet. Peale testimise lõppu õpetame masinat pidevalt edasi järjest keerukamatele küsimustele vastama,” ütles Aron.
Tele2 korraldab oma Facebookis lehel 6. aprillini konkursi, et juturobotile nime leida. Konkursi auhinnaks on tehisintelligentsil põhinev robot Anki Cozmo. „Kutsume inimesi juturobotile nime pakkuma, sest usume, et nimi on oluline osa roboti identiteedist ja klientidel on temaga mõnusam suhelda, kui robot saab ennast sõbralikult tutvustada,“ selgitas Aron.
Seotud lood
DHL kutsub startupe, teadlasi ja tudengeid arendama välja robotit, mis töötaks ladudes. DHL Robotics Challenge auhinnafond on 25 000 eurot, ideid saab esitada 16. septembrini.
Finnair tuli klientide paremaks teenindamiseks välja tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-robotiga. Juturobot Finn nõustab Finnairi kliente ettevõtte Facebooki fännilehe Messengeris esialgu inglise keeles.
„Robotlahingus“, mille korraldas täna Kose Gümnaasium koostöös Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liiduga, proovisid esmakordselt robotite programmeerimisel kätt ettevõtjad ja avaliku sektori esindajad. IKT-huviringides käimise soodustamine on oluline eeldus, et õpilane tulevikus tehnoloogi või insenerteaduste valdkonna eriala valiks.
Euroopa Komisjon vaidleb robootika üle, aga pole esialgu kuigi kaugele jõudnud, kirjutas europarlamendi saadik Kaja Kallas (Reformierakond) Äripäevas.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.