• 30.03.17, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tulevik on käes: robot hakkab klienditeeninduses läbimurret tegema

Tele2 lülitas 29. märtsil sisse tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-roboti, kes hakkab Facebookis vastama küsimustele alates rändlusteenusest kuni ruuteri seadistamise ja muude teemadeni.
Tele2 tootedirektori Katrin Aron
  • Tele2 tootedirektori Katrin Aron Foto: Kuvatõmmis
Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul vastab juturobot T2 beeta Facebookis kiiresti ja arusaadavalt ning paljudel juhtudel pole klienditeenindajat enam vaja. „Juturoboti esimene versioon sündis Tele2 töötajate innovatsioonipäeval ehk häkatonil ning idee algatajad on robotit viimase kuu jooksul õhinapõhiselt edasi arendanud. Nüüd oleme jõudnud faasi, kus tahame saada ka klientidelt tagasisidet, kuidas oma agarat juturobotit edasi õpetada,“ selgitas Aron.
Aroni sõnul on enamik tehisintelligentsil põhinevad juturobotid praegu veel arengufaasis ja ka Tele2 mudel on beetaversioon, kuid paari aasta jooksul saab sellest kindlasti klienditeeninduse läbimurre. „Kaugel pole aeg, kus klientidega suhtlevadki peamiselt nutikad ja humoorikad robotid, kelle kõrval võib tunduda praegu harjumuspärane teenindaja pigem vanamoodne,” lisas ta.
Esimese robotina telekomisektoris tööle võetud T2 beetaversiooni käest saab näiteks vastuseid arvete, iseteeninduse või teenuste hindadega seotud küsimustele ning kui juturobot ei suuda vastust leida, siis kutsub ta appi päris klienditeenindaja.
„Tele2 juturobot T2 on aprilli keskpaigani testimisfaasis, mille jooksul kogume inimestelt tagasisidet. Peale testimise lõppu õpetame masinat pidevalt edasi järjest keerukamatele küsimustele vastama,” ütles Aron.
Tele2 korraldab oma Facebookis lehel 6. aprillini konkursi, et juturobotile nime leida. Konkursi auhinnaks on tehisintelligentsil põhinev robot Anki Cozmo. „Kutsume inimesi juturobotile nime pakkuma, sest usume, et nimi on oluline osa roboti identiteedist ja klientidel on temaga mõnusam suhelda, kui robot saab ennast sõbralikult tutvustada,“ selgitas Aron.

Seotud lood

Uudised
  • 01.09.17, 12:06
DHL kutsub teadlasi ja visionääre leiutama uut robotit
DHL kutsub startupe, teadlasi ja tudengeid arendama välja robotit, mis töötaks ladudes. DHL Robotics Challenge auhinnafond on 25 000 eurot, ideid saab esitada 16. septembrini.
Uudised
  • 06.09.17, 19:20
Finnair võttis klienditeeninduses kasutusele tehisintellektil põhineva roboti
Finnair tuli klientide paremaks teenindamiseks välja tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-robotiga. Juturobot Finn nõustab Finnairi kliente ettevõtte Facebooki fännilehe Messengeris esialgu inglise keeles.
Uudised
  • 16.03.17, 16:08
Täna toimunud „Robotlahing“ tõestas, et IKT-huviring sobib kõigile
„Robotlahingus“, mille korraldas täna Kose Gümnaasium koostöös Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liiduga, proovisid esmakordselt robotite programmeerimisel kätt ettevõtjad ja avaliku sektori esindajad. IKT-huviringides käimise soodustamine on oluline eeldus, et õpilane tulevikus tehnoloogi või insenerteaduste valdkonna eriala valiks.
Arvamused
  • 22.03.17, 10:02
Kallas: Euroopa pelgab roboteid
Euroopa Komisjon vaidleb robootika üle, aga pole esialgu kuigi kaugele jõudnud, kirjutas europarlamendi saadik Kaja Kallas (Reformierakond) Äripäevas.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele