• 06.09.17, 19:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnair võttis klienditeeninduses kasutusele tehisintellektil põhineva roboti

Finnair tuli klientide paremaks teenindamiseks välja tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-robotiga. Juturobot Finn nõustab Finnairi kliente ettevõtte Facebooki fännilehe Messengeris esialgu inglise keeles.
Finnair võttis klienditeeninduses kasutusele tehisintellektil põhineva roboti
  • Foto: Finnair
Juturobot ehk chatbot Finn teab, kuidas müüa lennupileteid, kas kliendi lend on graafikus ja millised on konkreetse lennu pagasivõimalused. Ka aitab Finn leida vastuseid täiendavatele küsimustele, suunates klienti “Minu broneeringute” lehele või abistades korduma kippuvates küsimustes. Kui Finnil puudub päringule vastus, suunab ta küsimuse klienditeenindajale. Chatbot on seejuures pidevas arengus – õppematerjaliks on töö käigus kogutav sisend klientidelt.
„Tehisintelligentsi kasutuselevõtt on meie arengustrateegia lahutamatu osa. Laiendame Finnairi teenusevalikut ja otsime uusi nutikaid lahendusi kliendi kogemuse parendamiseks, kasutades selleks uusi reisitööstuse tehnoloogiaid (NDC* - New Distribution Capability),“ ütleb Finnairi leviteenuste eest vastutav asepresident Rogier van Enk.
„Digitaalsetest tööriistadest on meil kõigil palju võita ning klient kogeb seda ennekõike kasutusmugavuses. Finn suhtleb esialgu inglise keeles, kuid veel käesoleval aastal saab Finn selgeks Soome ja Hiina keele ning kavas on laiendada ka tema funktsionaalsust. Pärast esimese etapi läbimist loodame Finnile leida kodu ka teistes sotsiaalmeedia platvormides nagu WeChat’is, mis on Hiinas ülimalt populaarne,“ tutvustas van Enk äsja turule toodud tööriista.
Juturobot on üks näide uutest kanalitest, mille on võimalikuks teinud IATA NDC* XML-l põhinev sõnumiedastuse standard. Finn on lennunduses tehnoloogiliselt kõige arenenum NDC-lahendus, kuna pakub võimalust broneerida lende kogu Finnairi võrgustikus, lisaks kasutab ta sõnumite rikastamiseks kiirsuhtluses ka videot ja pilti. Finnairil on lennuettevõte IATA NDC programmis kolmanda taseme sertifikaat. 
Chatbot’i on väljatöötatud koostöös ettevõttega Caravelo. „Oleme väga uhked partnerlussuhte üle Finnairiga. Finn on suur sammu edasi lennutööstuse juturobotite tehnoloogias, muutes sõnumiedastusplatvormi teenindus- ja müügikanaliks,“ märgib Caravelo kommertsdirektor Jonathan Newman.

Seotud lood

Uudised
  • 01.09.17, 12:06
DHL kutsub teadlasi ja visionääre leiutama uut robotit
DHL kutsub startupe, teadlasi ja tudengeid arendama välja robotit, mis töötaks ladudes. DHL Robotics Challenge auhinnafond on 25 000 eurot, ideid saab esitada 16. septembrini.
Uudised
  • 03.07.17, 13:08
Cleveron prognoosib 2017. aastaks kolmekordset kasvu
Tänavu 10. juubelit tähistav Cleveron AS peab läinud aastat arenguaastaks, mille käigus suurenes müügitulu ja loodi alus tulevaseks kasvuks.
Uudised
  • 16.03.17, 16:08
Täna toimunud „Robotlahing“ tõestas, et IKT-huviring sobib kõigile
„Robotlahingus“, mille korraldas täna Kose Gümnaasium koostöös Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liiduga, proovisid esmakordselt robotite programmeerimisel kätt ettevõtjad ja avaliku sektori esindajad. IKT-huviringides käimise soodustamine on oluline eeldus, et õpilane tulevikus tehnoloogi või insenerteaduste valdkonna eriala valiks.
Uudised
  • 30.03.17, 13:27
Tulevik on käes: robot hakkab klienditeeninduses läbimurret tegema
Tele2 lülitas 29. märtsil sisse tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-roboti, kes hakkab Facebookis vastama küsimustele alates rändlusteenusest kuni ruuteri seadistamise ja muude teemadeni.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 15:13
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele