27.-29. jaanuaril toimub kolmandat korda 48-tunnine Loomehäkk, kus seekord arendavad uuenduslikke digilahendusi meelelahutusärile disainerid, programmeerijad, äriarendajad ja loovisikud.
Loomehäki fookuses on seekord viis teemavaldkonda: muusika, film ja liikuvad pildid, mood, mängud, etenduskunstid ja kultuuripärand. 48 tundi kestva Loomehäki arendusmaratoni jooksul aitavad meeskondi kogenud mentorid Rain Rannu Fortumost, tehnoloogiaekspert ja investor Kaspar Hanni, ühisrahastusplatvormi Fundwise turundusjuht Dea Martinjonis, Music Estonia juht Virgo Sillamaa, idufirma Shipitwise turundusjuht Sander Gansen ja Protex Balti AS juht Helena Almquist.
Loomehäkk algab ideede esitlusega reede, 27. jaanuari pärastlõunal Balti Filmi- ja Meediakoolis, mille järel moodustatakse meeskonnad ja asutakse tööle. Pühapäeva hommikul turgutavad loomehäkkereid Koidudisko, Trummitrupp Kuku ja DJ. Lõppvõistlus toimub pühapäeva õhtul, kui žürii valib välja parimad projektid. Kes alles otsib ideed, saab tulla Loomehäki eelpeole Tallinna Ettevõtlusinkubaatoris neljapäeval, 26. jaanuaril kell 19.
Loomehäki auhinnad panevad välja rahvusvaheline uue meedia võrgustik CrossMotion (10 000 eurot parimale häkile, mis kasutab ekraanimeediat turismi, hariduse või tervishoiu tarvis), Eesti Sõjamuuseum (1500 eurot parimale projektile, mis kasutab Eesti Sõjamuuseumi resussursse) ja teised partnerid.
Loomehäki kaaskorraldaja, STARTERcreative programmi juhi Marek Mühlbergi sõnul on Loomehäki tugevuseks partnerite lai ja sisuline kaasamine. „Meelelahutuse valdkonna partnerilt oodatakse sisendit ideede ja probleemkohtade näol,“ märkis Mühlberg. Inkubaator DIGIXi juhi Marin Aadamsoo sõnul on Loomehäki eesmärk tuua kokku muidu peamiselt eraldi toimetavad loomeinimesed, ettevõtjad ja IT-spestialistid. Tallinna Ettevõtlusinkubaatorite inkubatsioonijuhi Kristel Kuke sõnul on tegemist esimese hackathoniga Eestis, mis tegeleb otse ka moetööstusega ja tehnoloogiaga moes.
Loomehäkile võib tulla oma idee ja meeskonnaga, aga ka teiste ideid kuulama ja tiimiga liituma."Loomehäkki" korraldavad digitaalse loovmeedia inkubaator Digix, viie ülikooli (Tallinna ülikooli Avatud akadeemia koos seitsme partnerkõrgkooliga: Tallinna Ülikool, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, Estonian Business School, Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor) eelinkubatsiooniprogramm Edu&Tegu STARTERcreative ja Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid. "Loomehäkki" kaasrahastatakse Euroopa Liidu tõukefondidest.
Seotud lood
Pühapäeva, 10. septembri õhtul lõppenud loomemajanduse arendusmaraton Loomehäkk tõi kokku rekordarvu rahvusvahelisi meeskondi ja auhindu. Loomehäki võitjaks tunnistas žürii meeskonna Scope, kes toob lähemate kuude jooksul turule üritusel välja arendatud videotootmistarkvara.
Mobiilimakselahendusi pakkuv ettevõte Fortumo teatas täna digitaalsete teenuste pakkujatele mõeldud turundusplatvormi käivitamisest. Uus platvorm võimaldab teenusepakkujatel kiirelt käivitada koostöökampaaniaid mobiilioperaatoritega, kes digitaalseid teenuseid mobiilipakettide osana oma klientidele pakuvad.
Noored eestlased on loonud mobiilse autode aurukäsipesu firma UpSteam, kuhu on teiste seas raha paigutanud Fortumo omanikud, Taxifysse ja Veriffi investeerinud Rain Rannu ja Veljo Otsason, kirjutas Äripäev
Mobi Solutions avalikustas täna investeeringu liit- ja segareaalsuse (AR & MR) lahendusi pakkuvasse ettevõttesse Operose Labs. Lisaks loob Mobi 2 virtuaalreaalsuse demo- ja katselaborit — ühe Tallinnasse ja teise Tartusse.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.