Ülemaailmne arvutimängutööstus 100 miljardi dollarilise käibega tulevikuäri, millest Eesti riigil oleks piisavat arvu inimesi koolitades võimalik võita miljoneid, ütleb Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor arvutimängude disaini erialajuht Kristi Ramot.
Ramoti sõnul on mobiili- ja arvutimängud väga kiiresti kasvav ärivaldkond, mille rahaline käive on sama suur kui maailma filmitööstusel. “Me vaatame siin suurte silmadega, kuidas põhjanaabritel jälle õnnestus edukale tööstusharule pihta saada. Arvuti- ja mobiilimängutootja Rovio käive oli 2014. aastal ligi 160 miljonit ja peale nende on riigis veel pikk pink globaalseid tegijaid,” rääkis Ramot.
“Soomes on mängudisaini õpetatud kõrgharidusena juba kümme aastat. Eestis magati see esimene laine maha ja olemegi neist täna terve dekaadi taga. Uus laine on aga virtuaalreaalsus ning järele saamiseks tuleks praegu investeerida sellesse nii riigi kui ettevõtete tasandil,” lisas Ramot ja arvas, et Eesti riik peaks alustama mängutööstuse riikliku koolitustellimusega. “Eesti suurim mängustuudio Creative Mobile on kasvanud 80-liikmeliseks ning peab kohaliku tööjõu puudumise tõttu Venemaalt, Ukrainast ja Valgevenest siia eksperte importima.”
“Kui Eestis koolitataks sada inimest aastas mängudisaini erialal, siis võiks see siia meelitada suurte mängufirmade filiaalid. Alguses palkaks nad kohalikud inimesed, kes näevad ja õpivad, kuidas asju professionaalselt teha ja saaksid siis oma idud käima panna.”
Ramoti hinnangul võiks Eesti lastele mängude programmeerimist õpetada juba algkoolis. Haridus- ja teadusministeerium kinnitas Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor 2015. aastal Eesti esimese mängudisaini õppekava, mille lõpetab 2018. aastal ligi 20 inimest
Seotud lood
Eesti ja Soome vahel peab toimima piiriülene automatiseeritud ravi- ja töötuskindlustuse andmete vahetus, mis aitaks parandada teenuste kättesaadavust ja vähendaks bürokraatiat, ütles tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski eile Helsingis toimunud kohtumisel Soome sotsiaalteenuste ministri Juha Rehulaga.
Ettevõtluskõrgkooli Mainor arvutimängude disaini erialajuhi Kristi Ramoti sõnul on virtuaalreaalsus uus tehnoloogiline hüpe, mis muudab maailma ning kui Eesti riik sellega praegu kaasa ei lähe, siis jäädakse lootusetult maha.
Soome mobiilimängu Angry Birds (vihased linnud) ainetel valminud joonisfilm linastus läinud nädalavahetusel edukalt nii USAs kui Hiinas, tõugates USAs piletimüügi tulult esikohalt Kapten Ameerika, kirjutas Äripäev.
Eesti start-up ettevõte sõlmis lepingu üleeuroopalise kultuuripärandi platvormiga Europeana ning asus välja töötama virtuaalreaalsuse tehnoloogial põhinevat prototüüpi koostöös kahe Eesti muuseumiga.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.