• 14.06.16, 13:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti start-up ettevõte asub muuseumitele virtuaalreaalsuslahendust pakkuma

Eesti start-up ettevõte sõlmis lepingu üleeuroopalise kultuuripärandi platvormiga Europeana ning asus välja töötama virtuaalreaalsuse tehnoloogial põhinevat prototüüpi koostöös kahe Eesti muuseumiga.
Eesti start-up ettevõte asub muuseumitele virtuaalreaalsuslahendust pakkuma
  • Foto: Virtual Heritage OÜ
Prototüübi VR Quiz loojad on virtuaalmängude maailmas populaarsust koguvat tehnoloogiat kasutanud muuseumikülastajatele esmamulje loomiseks. Selle tulemusel saavad külastajad virtuaalmaailmas kogeda näituse keskkonda ja mängida mälumängu, testida oma teadmisi või õppida midagi uut. Mängus eksponeeritakse digiteeritud kultuuripärandit Euroopa raamatukogude, muuseumite ja arhiivide digitaalse kogu Europeana (europeana.eu) vahendusel või muuseumi enda kogudest.
Esimese omalaadse valmislahendusega plaanitakse välja tulla järgmise aasta alguses. Prototüüpi saavad kõik soovijad proovida sel aastal Eesti Ajaloomuuseumis ning Eesti Rahva Muuseumis.
VR Quizi edasiarendamiseks ja turuletoomiseks loodud ettevõtte Virtual Heritage OÜ ambitsioon on pakkuda seda lahendust muuseumitele kõikjal maailmas ning pikemas perspektiivis jõuda ka online kasutajateni.
VR Quizi idee pälvis aasta alguses Tallinna Ülikoolis toimunud Loomehäkil kunstilise lahenduse auhinna ja Europeana eripreemia ning äsja lõppenud Loomeettevõtluse äriideede arendusprogrammis peapreemia, Digixi, Loov Eesti ja Prototroni auhinnad.
Europeana esindaja James Morley sõnul tõi VR Quizi tiim kokku muljetavaldava ringi tehnoloogia ja kultuuripärandi tundjaid, kes näitasid üles ehtsat sisutundmist ning tahet seda kasutada autentse ja kaasahaarava kogemuse loomiseks.

Seotud lood

Arvamused
  • 05.05.16, 18:08
Kas Eesti riik tahab uuest tehnoloogilisest hüppest maha jääda?
Ettevõtluskõrgkooli Mainor arvutimängude disaini erialajuhi Kristi Ramoti sõnul on virtuaalreaalsus uus tehnoloogiline hüpe, mis muudab maailma ning kui Eesti riik sellega praegu kaasa ei lähe, siis jäädakse lootusetult maha.
Uudised
  • 04.06.16, 00:53
TÜ arvutiteadlaste uus labor uurib aju käitumist uutes situatsioonides
Tartu ülikooli uus arvutigraafika ja virtuaalreaalsuse labor pakub arvutiteadlastele ja üliõpilastele tipptasemel riistvara erinevate arvutigraafika ja neuroteadusega seonduvate uurimisprojektide teostamiseks. Näiteks luuakse laboris reaalsusest võimalikult erinevaid keskkondi, et uurida, kuidas inimaju tavapärasest erinevas situatsioonis käitub.
Uudised
  • 29.06.16, 20:00
Prototroni rahastus valiti välja Tallinna taotlusvooru 20 paremat meeskonda
Esmakordselt toimunud Prototroni Tallinna erivooru laekunud 110st ideest valiti välja 20 parimat, mille meeskonnad läbivad augustis nädalase oskusi ja teadmisi jagava kiirendi. Ekspertkogu otsustab rahaliste preemiate saajad ja need kuulutatakse välja 4.oktoobril.
Uudised
  • 08.05.16, 23:03
Kõige olulisemad tehnikavidinad läbi aegade
Ajakiri Time pani kokku nimekirja 50 olulisest tehnikavidinast läbi aegade, Äripäeva kaasautor Pille Ivask tõi välja esimesed kümme.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 15:13
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele