Sõidujagamisteenuste ühe lipulaeva Uberi suurim konkurent Indias teatas, et on kaasanud enam kui miljard dollarit ning üks investoriks on ka Hiina internetigigant Tencent ning Jaapani SoftBank, vahendas Äripeäv.
Indias tegutsev sõidujagamisteenust pakkuv ettevõte Ola teatas, et plaanib saadud investeeringut kasutada jõuliseks laienemiseks. See omakorda tähendab, et maailma ühel suuremal mobiiliturul võib
Uberil päris kitsaks minna. Veelgi enam, Ola juhid on juba öelnud, et jahtimas ollakse uut miljardit: see tähendab, et koguinvesteering kerkiks 2 miljardi dollarini.
Kokku 110 India linnas tegutseva Ola tegemistega kursis olev isik ütles portaalile CNBC, et ettevõtte väärtus on pärast nüüdset rahakaasamist kerkinud 7 miljardi dollarini. Samuti vihjas ta, et teises rahakaasamisetapis on oodata ka USA investorite panust.
Uberi seisukohast võttes võib Ola hea käekäik olla üsnagi murettekitav. Uber on varasemalt teatanud, et India turg on ettevõtte jaoks väga oluline. Lisaks on Uberil endal olnud viimasel ajal omajagu siseprobleeme.
Alles hiljuti sai ettevõte Dara Khosrowshahi näol endale uue juhi, kelle ülesandeks on lisaks äri püstihoidmisele ka ettevõtte kultuuri parendada.
Autor: Pille Ivask, kaasautor
Seotud lood
Uber otsustas oma finantstulemused esmakordselt avalikustada, kirjutab Bloomberg.
Mõni nädal tagasi oli Taxify kimpus Londoni transpordiametiga tegevusloa tõttu. 22. septembril teatas amet, et ka Eesti idu suurim konkurent Uber võib suu uuest litsentsist puhtaks pühkida.
Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud ja endine startup-ettevõtja Alise Lezdina ütles Taxify äsjast rekordinvesteeringut kommenteerides, et Didi kui “Hiina Uberi” investeering Taxifysse viitab sellele, et Didi organiseerib uut ülemaailmset Uberi-vastast rinnet.
Euroopa Liidu kõrgeima kohtuinstantsi kohtujuristi hinnangul ei ole Uber pelgalt äpp ehk vahendaja, vaid taksoteenus, mida tuleb reguleerida kui transpordifirmat.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.