Euroopa Liidu kõrgeima kohtuinstantsi kohtujuristi hinnangul ei ole Uber pelgalt äpp ehk vahendaja, vaid taksoteenus, mida tuleb reguleerida kui transpordifirmat.
„Uberi elektrooniline platvorm on küll innovatiivne, kuid liigitub transpordi alla,“ teatas kohtujurist Maciej Szpunar oma hinnangu. „Nii võib Uberilt nõuda vajalike litsentside ja lubade taotlemist vastavalt kohalikele seadustele,“ vahendas agentuur Bloomberg.
Uber on üritanud väita, et tegemist on infoühiskonna teenusega, mis ELi klassifikatsiooni järgi oleks kergemalt reguleeritud.
Esialgu on tegemist kohtujuristi hinnanguga, mis ei ole siduv. Otsuse teeb Euroopa Kohus selle aasta jooksul. See võib luua pretsedendi ka teiste jagamismajanduse ettevõtete jaoks, nagu on majutuse alal Airbnb.
Autor: Sirje Rank, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Uber otsustas oma finantstulemused esmakordselt avalikustada, kirjutab Bloomberg.
Mõni nädal tagasi oli Taxify kimpus Londoni transpordiametiga tegevusloa tõttu. 22. septembril teatas amet, et ka Eesti idu suurim konkurent Uber võib suu uuest litsentsist puhtaks pühkida.
Uberi asutaja Travis Kalanick astus täna ettevõtte tegevjuhi ametist tagasi. Põhjuseks eelkõige aktsionäride surve, vahendab CNBC.
Riigikogu kiitis 14. juuni istungil 86 poolthäältega heaks platvormipõhist taksovedu reguleeriva seaduse. Seadus sätestab eraldi taksoveo liigina infoühiskonna teenuse vahendusel osutatava sõitjateveo, mille puhul nii tellimine kui hinna arvestamine toimub läbi IT-platvormi.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.