Elisa käive kasvas tänavu teises kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga 3% võrra, ulatudes 25 miljoni euroni. Elisa kulumieelse kasumi EBITDA marginaal oli teise kvartali lõpus 31,8%, olles aastaga kasvanud 5,6% võrra 8,1 miljoni euroni.
- Sami Seppänen Foto: Andras Kralla
„Teine kvartal möödus Elisa jaoks edukalt, näitame jätkuvalt häid kasvunumbreid – suurenenud on nii käive, uute klientide arv ning samuti parenes märgatavalt ettevõtte kasumlikkus,“ lausus Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen. „Need on aastatepikkuse sihikindla töö viljad, kui oleme pidevalt panustanud oma klientide kasutusmugavusse nii teenuste enda kaudu kui ka teisalt laiaulatusliku 4G leviala arendamise näol. Hetkel kasvab Elisa turu keskmisest kiiremini juba mitmendat aastat.“
Sami Seppäneni sõnul on Elisasse liikunud esimese poolaastaga Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) andmeil üle 4300 kliendi, neist kolmveerand vahetas operaatorit teise kvartali jooksul. Samas on teised sideettevõtted kliente poolaasta kokkuvõttes numbriliikuvuse osas selgelt Elisale kaotanud.
Elisa poolt 4G võrgu tihendamisse tehtud panustused ja investeeringud on toonud väga positiivset tagasisidet. „Saadud tagasiside näitab, et Elisa kliendi soovitusindeks on tänu võrgu arendustöödele kasvanud sel aastal tunduvalt,“ märkis Sami Seppänen. Kokku on Elisa viimase poolaasta jooksul lisanud 4G võrku üle 300 ning veel juurde lisamas üle 100 tugijaama.
Elisa lõpetas maikuus Harjumaal 4G võrgu tihendamise tööd, tänu 100 uue tugijaama lisamisele tõusis 4G interneti kiirus kuni kolm kord. Viimase poole aasta jooksul on Elisa Tallinnasse lisanud enam kui 200 uut 4G tugijaama, seeläbi kaeti pealinn teise ja kolmanda sageduskihiga, mis võimaldab kasutada senisest kuni 2,5 korda suurema kiirusega 4G internetti. Suvekuudel jätkuvad Elisa võrgu tihendamistööd Eesti erinevates piirkondades ning kokku lisatakse 111 tugijaama Tartu linna ja Tartumaale, Ida-Virumaale, Jõgevamaale ja Põlvamaale.
„Üle 60% Elisa eraklientidest kasutab mobiilset internetti ja neist 95% kasutab 4G internetti,“ lausus Sami Seppänen. „Need näitajad on pidevas kasvutrendis – selle suundumuse eelduseks ning tulemuseks üheaegselt on tehnoloogia ja teenuste areng. Vaadates Elisa majandustulemusi on ettevõttel seni igati hästi õnnestunud sellele ajaproovile vastu pidada. Tuleviku ootustes on aga suur osa kanda ühinemisel Starmaniga, mis võimaldab kliendini tuua senisest mitmekülgsemal määral nii kommunikatsiooni- kui ka meelelahutusteenused.“
Teise kvartali lõpu seisuga oli Elisal kokku üle 655 000 kliendi. Elisa 4G internet katab täna 97% Eesti territooriumist ning võimaldab lisaks kvaliteetsele välilevile kasutada ka parimat levi siseruumides.
Seotud lood
Elisa ja Starman tutvustasid 26. juulil oma esimest, ühist üle õhu televisioooniteenust Binge, mis toob ühe teenushinna sees kliendini kogu nutitelevisiooni võimekuse, alustades salvestamisest, järelvaatamisest kuni populaarsete äppide kasutamiseni välja. Esimesena Eestis toob Elisa turule TV-teenusesse integreerituna Netflixi ja YouTube`i.
Elisa võttis suve lõpus 4G võrgus kasutusele uut tüüpi raadiotehnilise lahenduse, mis võimaldab uuemates nutitelefonides interneti kiiruseid kolmandiku võrra kasvatada.
Elisa tõi koostöös startup Canesega turule uue lemmiklooma äpi, mis aitab kiirelt üles leida kaotsi läinud lemmiku saates automaatteavitusi juhul, kui ta on omaniku poolt määratud piirkonnast lahkunud.
Täna tutvustasid Starman ja Elisa pressile korraldatud üritusel unikaalsete lahendustega nutitelevisiooni, mis toob esmakordselt kliendini tema vaatamisharjumustele vastavad temaatilised maailmad ning võimaldab meelepärase saate või filmi üles leida kõigest mõne nupuvajutusega.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.