Netilühendid LOL ja OMG on surnud ning tekkinud on uus salajane internetikeel. Kuidas aga aru saada, mida Facebooki-sõber sulle öelda tahab? Nutisõltlase Mihkel Raua sõnul on internetisläng muutunud nii krüptiliseks, et noorema põlvkonnaga suheldes tuleb tihti appi võtta Google, vastasel juhul võib tekkida arusaamatusi.
- Foto: Helena Evert, Tele2 Eesti personalidirektor
„Uskumatu, aga e-post oli kunagi uus ja lahe asi. Inimesed ootasid, et keegi neile e-kirja saadaks. Järgmine uus ja lahe asi oli MSN Messenger ning eriti lahedaks tegi MSN-i keel, mida üksteisega vesteldes kasutati,“ kirjeldas Raud Tele2 blogis.
„Mul võttis jupp aega, et aru saada, mida tähendavad OMG (oh my god), IMHO (in my humble opinion) ja LOL (laughing out loud). Kord läksin sõbraga tülli, kui ta vestlusaknasse LOL kirjutas, sest olin kindel, et ta oli tahtnud „loll” kirjutada, kuid tegi lihtsalt näpuka,“ selgitas Raud oma kogemust.
Raua sõnul on praeguseks LOL ja OMG surnud ning internetisläng on muutunud nii krüptiliseks, et noortega suheldes tuleb kogu aeg guugeldada, sest vastasel juhul ei ole võimalik millestki lihtsalt aru saada.
„Püüa mõne teismelisega Facebookis vestelda ja ma vean kihla, et sa ei saa mitte muhvigi aru. Õnneks avaldas Huffington Post hiljuti loetelu uutest netilühenditest ja kuna need on rahvusvahelised, on ka eestlasest vanainimese elu nüüd palju lihtsam,“ rõõmustas Raud.
Mõned näited uutest netilühenditest
QQ4U – quick question for you ehk „mul on sulle kiire küsimus”
XYZ – examine your zipper ehk „vaata oma püksilukku” (et anda võimalus see kinni tõmmata)
IDK – I don’t know ehk „ma ei tea”
637 – always and forever ehk „alati ja igavesti” (lühend tuleneb tähtede arvust, mis selle fraasi igas ingliskeelses sõnas leidub)
143 – I love you ehk „ma armastan sind” (lühendi loogika sarnane eelmisega)
Loe netilühenditest pikemalt
Tele2 blogist ja saad teada, kuidas Mihkel Raud internetislängi dešifreeris.
Allikas: Tele2 blogi
Seotud lood
Tele2 lülitas 29. märtsil sisse tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-roboti, kes hakkab Facebookis vastama küsimustele alates rändlusteenusest kuni ruuteri seadistamise ja muude teemadeni.
Faktum & Ariko viis läinud aasta lõpus läbi uuringu „Suurettevõtete teenindus“, mille raames küsiti eestimaalastelt tagasisidet kohalike suurfirmade teeninduskvaliteedi kohta.
Nutitelefonide areng on muutnud seda, kuidas me suhtleme, mõtleme, mängime ja internetis surfame. „Telefonid muutuvad pärast igat uut mudelit aina võimsamaks ja nutikamaks. Mitte kunagi varem ei ole üks seade olnud võimeline asendama nii palju asju,“ ütles Tele2 tootedirektor Katrin Aron.
Tele2 Eesti läheb veebruaris üle uuele müügi- ja arveldussüsteemile, mis muudab klienditeeninduse ja arvelduse senisest märksa kiiremaks. Ettevõte investeeris süsteemide uuendamisse miljoneid eurosid.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.