Telia Eesti teise kvartali müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5,2% ja kasum küündis 22,09 miljoni euroni. Oleme tulemusega rahul, sest teises kvartalis oli kasv kõigis olulisemates tegevusvaldkondades, ütles Telia Eesti juht Dan Strömberg.
Telia Eesti teise kvartali müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5,2% ning ulatus 72,1 miljoni euroni. Ettevõtte ärikasum kerkis samal ajal 5,1% ja küündis 22,09 miljoni euroni.
„Oleme tulemustega rahul – Telia kasvas teises kvartalis kõigis oma olulisemates tegevusvaldkondades. Meie eesmärk on ka edaspidi tuua turule uusi innovatiivseid pakkumisi ning keskenduda olulisimale eesmärgile - pakkuda oma klientidele parimat teenust kõigis meie kanalites,” rääkis Telia Eesti juht Dan Strömberg.
Teise kvartali lõpus ulatus Telia mobiilside klientide arv 888 000-ni. Aastaga kasvas klientide arv enam kui 40 000 võrra. Lepinguliste mobiiliteenuste kasutajate arv suurenes aastaga 41 000 võrra ja ulatus 781 000 kliendini.
Mobiilse interneti aktiivsete kasutajate arv oli Telial teise kvartali lõpuks 315 000, olles kasvanud aastaga 49 000 võrra.
Aasta alguses tõi Telia turule rändlusteenuse, mis võimaldab Baltimaades ja Skandinaavias mobiilset internetti kasutada koduturu hinna ja tingimustega. Samuti hakkasid teises kvartalis Telia klientidele tulenevalt Euroopa Liidu regulatsioonist kehtima ka EL-is reisides varasemaga võrreldes ligi 75% odavamad kõneminuti, SMS-i ja mobiilse interneti hinnad. Lisaks said Mobiilse Elu kõnepakettide kliendid Balti- ja Skandinaavia riikides kasutama hakata ka kõneside teenuseid koduturu hindadega. Välisriikides reisivate Telia klientide mobiilse andmeside kasutus on kasvanud viimase poole aastaga ligi 10 korda.
2016. aasta teises kvartalis oli Telial 231 000 lairiba internetiühenduse tellijat, kasvades aasta varasemaga võrreldes 5000 kliendi võrra. Teises kvartalis jätkus klientide üleviimine uuematele lairibatehnoloogiatele ning 1. juuni 2016 seisuga oli Telia klientide seas üle 100 000 leibkonna, kes kasutavad interneti kiirust üle 20 Mbit/s. Sealhulgas oli ca 75 000 klienti ühendatud optikaga.
Aastaga on Telia teinud TV valdkonnas läbi olulise kasvu: 2016. aasta teise kvartali lõpus oli ettevõttel enam kui 175 000 teleteenuse klienti, aasta varem oli see number 168 000. Telia panustab jätkuvalt sellele, et tuua kliente oma vanemalt nutiTV versioonilt üle uuemale ehk Telia TV-le ning täna kasutab suurem osa kliente juba uuemat TV platvormi.
Uued lahendused ja võimalused
Maikuus tutvustas Telia koos TTÜ ja mitmete teiste koostööpartneritega ainulaadset mobiilse rahakoti ökosüsteemi pilootprojekti, mis loob uued maksevõimalused nii kaupmeestele, teenusepakkujatele, pankadele kui eraisikutele. mTasku nimeline lahendus eristub kõigist senistest mobiilimaksetest, mida testitakse ja kasutatakse täna nii Eestis kui mujal maailmas. Avatud m-rahakoti ökosüsteem võimaldab kaupmeestel, teenusepakkujatel, pankadel ja teistel huvigruppidel lihtsalt pakkuda oma klientidele mobiilseid makse-, e-kviitungi ja kliendikaardi ning elektroonilise läbipääsu lahendusi.
Juunis saavutas Telia koos Ericssoniga läbi viidud testides oma 4G võrgus mobiilse andmeside allalaadimisel kiiruse 1 Gbit/s. Saavutatud kiirus on suurim Eestis ja kordab ühtlasi Euroopa tipptulemust aprillist 2016. Samuti on ühe gigabitine 4G oluline verstapost teekonnal 5G suunas. Nimetatud areng on oluline ka selles vaates, et klientide ootused nii püsivõrgu kui mobiilvõrgu andmevahetusele kasvavad pidevalt. Samuti kasvavad ülekantavad andmemahud Telia mobiilvõrgus igal aastal ligi kaks korda.
Seotud lood
Telia Eesti erakliendi- ja turundusüksuse juhiks sai Holger Haljand, kes seni juhtis ettevõtte operaatorüksust.
Täna anti Ülemiste keskuses avalöök Eesti elektroonilise kviitungi (e-kviitungi) projektile. Omniva juhitud projekti eesmärk on järk-järgult vähendada Eesti kaubanduses, teeninduses ning raamatupidamises pabertšekkide osatähtsust.
1991. aasta kevadel avas Eesti-Soome-Rootsi ühisettevõte Eesti Mobiiltelefon (EMT) Eesti esimese mobiilsidevõrgu. Täna ehk veerand sajandit hiljem on mobiilitehnoloogia tormiline areng muutnud meie kõigi elu, kirjutab Raigo Neudorf.
Tallinna-visiidi käigus 11. augustil kohtus Telia Company juht Johan Dennelind Eesti Vabariigi Presidendi Toomas Henrik Ilvese ja majandus- ja taristuminister Kristen Michaliga. Kohtumistel räägiti Eesti digiühiskonna arengutest ja tulevikuvaatest. Minister Michal andis Johan Dennelindile üle ka Eesti e-residentsuse.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.