Täna anti Ülemiste keskuses avalöök Eesti elektroonilise kviitungi (e-kviitungi) projektile. Omniva juhitud projekti eesmärk on järk-järgult vähendada Eesti kaubanduses, teeninduses ning raamatupidamises pabertšekkide osatähtsust.
E-kviitungi portaal on süsteem, mis võimaldab lõpptarbijal hallata mugavalt ühes veebikeskonnas oma kviitungeid ning sellega kaasnevaid dokumente, nt garantiikirju ja tootejuhendeid. Kaupmeestel võimaldab see vähendada paberkviitungitega seotud probleeme ja kulusid ning seeläbi tõsta ka klienditeeninduse kvaliteeti. Samuti tekib klientidel võimalus suunata kviitungid otse raamatupidamisse. E-kviitungi kasutamine saab olema vabatahtlik nii ettevõtete kui lõpptarbijate jaoks.
Üle-eestilise e-kviitungi projekti eestvedaja ja Omniva esindaja Pille Muni sõnul on tegemist laiema ühiskondliku algatusega, mille taga on tunda ka riigi tuge. „Eesrindliku e-riigina on meil võimalik sooritada elektroonselt mitmeid toiminguid maksude deklareerimisest ravimiretseptide vaatamiseni. Kuid tänaseni vajame pärast ostu sooritamist paberkviitungit ning puudub keskne süsteem, mis võimaldaks inimestel hallata kogu nende ostuinfot,“ rääkis Muni.
Ülemiste keskuses toimunud e-kviitungi projekti tutvustusüritusel avati Eesti seni suurim paberikorv, kus on üle 15 000 tšeki, mis koguti projekti meeskonna ettevõttetes kolme nädala jooksul. „See on siiski vaid murdosa sellest, mis trükitakse Eestis ühe aasta jooksul – umbes 400 miljoni kviitungi trükkimiseks kulub aastas 20 tonni paberit,“ täpsustas Muni.
Ettevalmistamisel kaupmeeste liidestamine ja mobiilne kviitung
Muni sõnul on teenus hetkel testimise beetafaasis ning lõpptarbijatel avaneb võimalus portaali kasutamiseks juba sügisest. „Paralleelselt süsteemi arendamisega käivad läbirääkimised mitmete müügi- ja teenindusettevõtetega e-kviitungiga liitumiseks. Oleme teinud tihedalt koostööd ka majandustarkvara ja kassasüsteemi tootjatega, et valmistada ette kaupmeeste liidestamine ning luua koostöös Teliaga ka mobiilne kviitung. Näeme, et kaupmeestel on vajadus ja ka huvi liitumiseks olemas,“ ütles Muni.
Projektiga liitunud Alexela kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul on paberkviitungid e-riigi puhul möödunud aja nähtus. „Juba käesoleval aastal on ainuüksi Alexela tanklates väljastatud üle 800 tuhande kviitungi ehk põhimõtteliselt 4 tšekki iga sekundi kohta. Me näeme, et e-kviitungi kasutuselevõtmine aitaks oluliselt säästa nii keskkonda kui meie klientide aega,“ kommenteeris Kaareste.
Liitunud on ka Directo
Projektiga on liitunud ka Eesti suurim äritarkvara tootja Directo, kelle tarkvara kasutatakse 3200 kaupluses üle Eesti. Directo müügidirektori Egon Leego sõnul on tänu liitumisele nende klientidel koheselt täielik valmisolek e-kviitungisüsteemi kasutuselevõtmiseks. „See võimaldab müügikohtadel jõuda uuele tasemele klienditeeninduses, kus järelteenindus on klientide jaoks veelgi kiirem ja mugavam,“ sõnas Leego.
E-kviitungi projekti juhib Omniva, koostööpartnerid on Telia Eesti, IKT Demokeskus, Authente, Helesinine Konsultatsioonid, TripleDev ja Trinidad. Kassasüsteemide osas on projekti koostööpartneriteks lisaks Directole ka Ektaco, ID Süsteemid, Laansoo & Trussmann ning Gilbarco.
Projekti rahastatakse osaliselt Eesti-Norra koostööprogrammi Roheline IKT kaudu ning kaasfinantseerivad seda projekti partnerid.
Seotud lood
Telia Eesti teise kvartali müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5,2% ja kasum küündis 22,09 miljoni euroni. Oleme tulemusega rahul, sest teises kvartalis oli kasv kõigis olulisemates tegevusvaldkondades, ütles Telia Eesti juht Dan Strömberg.
E-arvete operaatorid Pagero ja Omniva sõlmivad strateegilise partnerlussuhte, pakkumaks ühendatud jõul rahvusvahelise ulatusega ärivõrgustikku e-arvete osas Eestis, Lätis ja Leedus.
Logistikaettevõte Omniva kandideerib elektroonilise kviitungi projektiga Euroopa ettevõtlusauhindade konkursil (European Business Awards – EBA) innovatiivsema ettevõtte tiitlile.
Eesti rahvusvahelise posti- ja logistikaettevõtte Omniva juhitud e-kviitungi projekt valiti üheks kümnest Euroopa Äriauhindade innovatsioonikategooria finalistiks ja „Ruban d’Honneur“ tiitli saajaks.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.