Telia Eesti andmekeskustele omistati Bureau Veritas poolt väga oluline sertifikaat ISO 27001.
Telia Eesti seadmemajutuse teenuste juht Erik Janson.
Telia Eesti andmekeskustele omistati Bureau Veritas poolt väga oluline sertifikaat ISO 27001. See lihtsustab oluliselt koostööd rahvusvaheliste ettevõtetega, sest sertifikaat tõendab Telia Eesti andmekeskuste vastavust rahvusvahelistele nõuetele.
Sertifikaadi saamine on tunnustus ja kvaliteedimärgis, mis näitab, et andmekeskuste valdkonnas oleme saavutanud teatava küpsustaseme ning järgime infoturbe haldamises rahvusvaheliselt kokkulepitud raamistikku. Meie andmekeskuste teenuseid kasutavad Eesti kõige nõudlikumad kliendid. Keskustes hoiame nende kõige hinnalisemat vara – andmeid. Sestap on meie ja klientide jaoks oluline, et keskustega oleks kõik korras ning meid usaldataks. Läbi sertifitseerimise saame seda ka teistele tõestada.
Ennekõike peavad antud sertifikaati oluliseks rahvusvahelised ettevõtted, kelle jaoks lihtsustab see partneri valikut, pakub kindlustunnet ja tõestab meie usaldusväärsust. Vaadates tulevikku, siis on näha, et teenuste ja äride rahvusvahelistumisel hinnatakse antud sertifikaati üha enam ja ilma selleta muutuks äritegevus keerukaks.
Sertifitseerimisprotsess oli pikk ja keeruline. Nõuetele vastavuse kontrollimiseks käisid Telia Eesti andmekeskustes Bureau Veritase audiitorid, kes auditi käigus lisaks infoturbe teemadele vaatasid üle ka elektri-, tuleohutus-, kliima ja füüsilist turvalisust tagavate süsteemide ülesehituse ning nende igapäevase käitamisega soetud protsessid. Samuti analüüsiti tööprotsessidega seotud dokumentatsiooni. Töö ülevaate saamiseks oli väga põhjalik ning võttis aega pea pool aastat.
Andmekeskuste puhul on eelkõige tähtis, et klientide andmed säiliksid ja teenuste käideldavus oleks tagatud igas olukorras – nii tulekahjus, elektrikatkestuse puhul või siis hoone füüsilise rünnaku korral. Näiteks, pea kõik Eestis toimuvad kaardimaksed sõltuvad Telia Eesti andmekeskuste toimivusest. Keskuste rikke korral võivad olla kaardimaksed häiritud. Andmekeskused on Telia Eesti strateegiline tegevusvaldkond, andmekeskuste kaasajastamisega tegeleme pidevalt ja meie jaoks on väga oluline, et pakutavad teenused oleksid maailmatasemel ja teenuste toimivus tagatud igas olukorras.
Seotud lood
Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
Alates käesolevast aastast on Telia 4G asukohapõhine kiire internet saadaval kõikjal Eestis - nii maapiirkondades kui ka linnalähedastes uusasulates, kus optikavõrk alles rajamisel. Uue teenuse puhul on tegemist mobiilvõrgu kaudu 4G tehnoloogial leviva internetiga, mis on mõeldud kasutamiseks konkreetsel aadressil. Olgugi, et teenus on kindla aadressiga seotud, saab kasutusaadressi mugavalt näiteks kolimise või ka ajutise ümberpaiknemise korral ümber vormistada.
Ekspordigasell ning mitme tunnustusega pärjatud kalatoodete tootja Spratfil seisis viis aastat tagasi justkui teeristil, et valida õige suund oma IT-strateegias. Nüüd tunnistab ettevõtte juht Peeter Loim, et valitud tee on end õigustanud.
Teenuste haldusprogramme on väga palju, kuid vähestel juhtudel on võimalik kasutada lahendust, kus tarkvara ei vaja edasiarendamiseks ja seadistamiseks koodikirjutamist. Just selline lihtne tööriist on Cherwell Service Management, mida pakub Telia. Cherwell toimib nagu iga teine äriprotsess.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.