Teenuste haldusprogramme on väga palju, kuid vähestel juhtudel on võimalik kasutada lahendust, kus tarkvara ei vaja edasiarendamiseks ja seadistamiseks koodikirjutamist. Just selline lihtne tööriist on Cherwell Service Management, mida pakub Telia. Cherwell toimib nagu iga teine äriprotsess.
„Oleme pakkunud mitmesuguseid ITSMi ehk IT Service Managementi tarkvarasid Eestis juba pikalt, umbes 10 aastat. Cherwelliga oleme tegelenud viimased aastad,“ tutvustab Telia Eestis IT-arendusprojektidega tegelev Berry Inslermann. Tarkvara toetab oma olemuselt kõiki ITILi (Information Technology Infrastructure Library) protsesse. ITIL on IT-teenuste halduse parima praktika ja juhendite kogu. See koosneb seeriast raamatutest, mis annavad juhendeid, kuidas osutada kvaliteetset IT-teenust ning milliseid protsesse ja funktsioone on nende toetamiseks vaja.
Cherwelli lõid 2004. aastal Vance Brown, Aren S. Feldman ja Timothy G. Pfeifer, kes on kõik tänaseks tuntud kui Front Range Solutioni arendajad. 2007. aastal tuli välja Cherwell Service Managementi platvorm, mis toetab nüüdisaegset metaandmete struktuuri. Platvorm on mõeldud selleks, et lahendada klassikalist arendamise probleemi, kus iga järgmine versiooni uuendamine lõhub eelmisega tehtud muudatused. Cherwell pakub n-ö koodivaba platvormi, mis võimaldab tarkvaras muudatusi teha ilma, et peaks kirjutama ühtegi rida koodi, ning versiooni uuendus ei lõhu ära kasutaja tehtud seadistusi.
Algselt sai Cherwelli tarkvara loodud IT-teenuse halduse töövahendina. Tänu paindlikule platvormile on seda võimalik aga kasutada väga paljudes ärivaldkondades: IT-teenused, personali- ja kinnisvarahaldus, finantseerimine, lennundussektor, telekomid jne. Võib öelda, et tarkvara toetab kõiki teenuseid osutavaid organisatsioone ja äriprotsesse.
„Mis iganes valdkonnas sa tegutsed, aitab see tarkvara olla tõeliselt uuendusmeelne,“ kinnitab Inslermann. Ta lisab, et pidevalt muutuvas maailmas peavad IT-ettevõtted reageerima kiirelt ning andma oma organisatsioonile iga päev uut väärtust. See tähendab, et meeskond ei saa liiga pikalt vaagida oma vajadusi ja seejärel töö sisse tellida. Praegu tuleb reageerida tunduvalt kiiremini ning parim lahendus ongi see, kui ettevõte saab ise hakkama oma IT-programmide muutmise, uuendamise ja integreerimisega. Niisugune paindlikkus annab igale firmale konkurentsieelise ning tõstab selle väärtust.
Cherwelli kasutajaid on üle maailma väga palju ja väga erinevates valdkondades. Ettevõttel on üle 1400 kliendi ja partneri enam kui 40 riigis. Telia on Cherwelli edasimüüja Eestis, Lätis ja Leedus. Huvi korral soovitab Inslermann võtta ühendust Teliaga ning paluda demoesitlust. Seejärel tehakse klientidele pakkumine, aidatakse vajadusel tarkvara seadistada ning muidugi viiakse läbi vajalikud koolitused.
IT-kulude kokkuhoid + ettevõtte väärtuse kasv
„Cherwelli suurim eelis seisneb eelkõige koodivabas platvormis, mis võimaldab tarkvaras muudatusi teha koodijuppide loomiseta ja versiooni uuendamine ei muuda ega kaota ära eelnevaid muudatusi. See annab ettevõtetele võimaluse hoida kokku näiteks kulusid arendajate näol, sest antud tarkvaraga saab muudatusi teha ka kasutaja, kes ei oska programmeerida,“ selgitab Inslermann.
Oklahoma osariigi kohtu IT-juhi Shannon Singletoni sõnul võimaldab süsteemi seadistamine ilma arendajata säästa neil igal aastal rohkem kui 100 000 dollarit ressursse. Colorado Ülikooli IT-juht Chris Wiggins lisab, et Cherwelli rakendamine läks väga kiirelt ning suurimaks eduks peab ta üliõpilastele loodud sisselogimisega iseteenindusportaali käimalükkamist. Lisaks võimaldab koodivaba platvorm hõlpsalt integreeruda olemasolevate süsteemidega.
Steve Weller rahvusvahelisest IT-ettevõttest SCISYS toob Cherwelli plussina välja paindlikkuse. „Me ei tee paindlikkuses kompromisse. Cherwelli rakendades saan öelda, et tahan seda teha nii, ja dikteerin oma soovi Cherwellile. Tarkvara ei dikteeri mulle, kuidas asju teha.“
Cherwell on loonud ka mAppi keskkonna, mis võimaldab tehtud arendusi teisega jagada. Cherwelli kliendid ja partnerid saavad jagada nii tasuta kui ka tasu eest enda loodud rakendusi, kusjuures valikus on sadu laiendusi, parandusi ning lahendusi. Paljud liidesed on kohe programmis olemas, näiteks LDAP, MSSQL, MS Outlook, Lync jpm. Mobiilselt saab rakendust kasutada iOS- ja Android-seadmetega.
Lisainfo teenuste haldustarkvara kohta:
cherwell.com/ukSeotud lood
Kaugtöö on teema, millest palju räägitakse, kuid mida väga palju ei praktiseerita. Küll kardetakse seda, et distantsilt töötajad ei tee piisavalt tööd ning lisaks puuduvad paljudel ka tehnoloogilised eeldused kaugtööks. RMK on praktiseerinud kaugtööd 2008. aastast. Tänaseks on kõigil RMK metsakorraldajatel, logistikutel, puiduvedajatel, raietöölistel jne kasutusel oma tööks vajalikud nutiseadmed ja sülearvutid. Üle mobiilse interneti saavad nad sisestada oma töö tulemusi, mida näevad ja saavad kasutada reaalajas ka teised RMK töötajad. Sellest, kuidas kaugtöö RMKs täpsemalt on korraldatud, räägivad RMK IT-juht Jaan Schults ja metsamajanduse peaspetsialist Rainer Laigu.
Telia Eesti pakub arvuteid kõige sinna juurde kuuluvaga rendiks. Miks seda teenust kasutada, sellest räägib Telia Eesti ärivaldkonna juht Tarmo Kärsna ning kasutajakogemust jagab Amservi IT-juht Mehis Kütt.
Narvas on endale kodu leidnud üks täiesti eriline ettevõte, kelle toodanguta ei saaks sõita Audid ning keerulised ortopeedilised operatsioonid jääksid tõenäoliselt tegemata. Poolakast omanik Miroslaw Pienkowski jagab ettevõtte arengulugu ja selgitab, mis on eeldused, et suhtlus Singapuris, Narvas Linda tänaval ja Saksamaal Karlsruhes paikneva kontori vahel toimuks ladusalt.
EMT ja Elioni ärikliendid ei pea enam kunagi internetita olema. Alates 10. detsembrist tuli turule EMT ja Elioni ühisteenus, millega kaabelvõrgu rikete korral saavad ettevõtte kliendid kasutada tasuta mobiilset internetti. Esialgu pakutakse teenust äriklientidele, kes kasutavad nii EMT mobiilside teenust kui ka Elioni Ärikliendi interneti teenust.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.