Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
- TREV-2 Grupi IT-juht Sven Rea
TREV-2
5 tütarettevõtet.
Töötajaid ligi 400, kellest viiendik on kõrgharidusega insenerid.
Suuremad kontorid Tallinnas, Põlvas ja Raplas.
Koduturg on Eesti, kuid pakuvad teenuseid ka Lätis ja Venemaal.
Lisaks tee-ehitusele- ja hooldele tegelevad nad ka keskkonna- ja raudtee-ehitusega, toodavad asfalti, liiva, kruusa ja killustikku.
Turuliidrite hulgas keskkonna- ja tee-ehituses ning teehoolduses.
Iga teise liiklusmärgi Eesti teedel on tootnud TREV-2.
IT ülesanne meie ettevõttes on see, et las numbrid jäävad süsteemi, sest inimesed peavad saama segamatult oma tööd teha,” võtab TREV-2 Grupi IT-juht Sven Rea nende filosoofia ühe lausega kokku. Ligi 400 töötaja ja 200 arvutitöökohaga kontsernis on palju erinevate oskustega tippspetsialiste ja töölisi. IT-taristu kavandamise ja loomise teeb keerukaks ka see, et firmal on mitmeid filiaale ja teemeistripunkte üle Eesti.
Teha ise või osta sisse – selles on küsimus
Alates teatud suurusest ja tegevusulatusest muutub ettevõttel kõikide IT-ga seonduvate töölõikudega tegelemine kulukaks. „Et läbinisti enda IT-jõududega hakkama saamine oleks konkurentsivõimeline, peaks kasutajate arv TREV-2-s olema suurem. Teine võimalus oleks panna IT ise tulu teenima,” arutleb Rea. Otsustavaks sai siiski asjaolu, et mitme mahuka valdkonna enda õlule võtmine oleks osutunud palju kallimaks võrreldes sellega, kui osta osa teenuseid sisse. Lisaks tavapärasele internetiühendusele ning mobiili- ja VoIP-kõnedele, on TREV-2 otsustanud kõik serveritega seonduva usaldada Telia hoolde. Loomisel on ka kohtvõrkude lahendus, mis ühendab üle Eesti paiknevad teemeistri punktid ja filiaalid ühtsesse turvalisse koduvõrku. Andmed on kaitstud Telia pilvevarundusega ning igapäevased arvutite ja teiste IT-seadmetega tekkivad küsimused vahendatakse töökohtade halduse teenuse kaudu, kus lisaks kõikide seadmete ajakohasusele on Telia vastutada ka see, et kasutajad leiaksid tekkinud küsimustele kiirelt vastused.
Serverite haldus vajab oskusi
TREV-2 serverikeskkond on keerukas ja koosneb mitmest tasandist ning alates 2014. aasta jaanuarist usaldasid nad serverite halduse Telia hoolde. „Üks inimene, olgu ta nii tubli administraator kui tahes, sellist mahtu üksinda ära ei halda ja seepärast sai kohe selgeks, et teenuse sisseostmine on ainuõige lahendus,” tõdeb Rea. „Aga see ei olnud ainus põhjus – me tahtsime kogu IT-haldust ühelt ettevõttelt. Suurt rolli mängis ka see, et Telia meeskonnad asuvad üle Eesti, sest soovisime, et tehnikud oleks meie inimestele võimalikult lähedal. Näiteks töötaja, kes istub reede õhtul lumesaha rooli mõnes keskusest kaugemas paigas, peab saama vastused oma küsimustele väga kiiresti ja vahel on vaja, et spetsialist läheks teda abistama mõnda teemeistri punkti,” kirjeldab IT-juht.
Kohtvõrkude lahendus on nagu kontorihoone
TREV-2 kohtvõrkude lahendus on alles loomisel ja valmib lähiajal. „Ettevõttel peab olema sisevõrk, mis on turvaline. See on nagu kontorihoone, kus inimesed peavad end samuti hästi tundma,” on Rea kindel. Telia kohtvõrkude lahendus seob kontorid tänu kiiretele ühendustele mugavalt ja ühendada saab nii kontoreid, nuti- või teisi olulisi seadmeid ning nendega seotud.
Infotehnoloogiline unistus
Sven Rea unistab ajast, mil printerid visatakse minema, sest tänapäeval on tema hinnangul veel liiga palju infot paberil. „Meil on andmekogumise ja –töötlemisega küll pikad kogemused, aga küsimus on siin tehnoloogilises lahenduses ja selle elluviimises, et paberitöö asemel keskenduda hoopis eesmärkide saavutamisele,” ütleb ta. Uus dokumendihalduse lahendus on juba kasutusele võetud ning peagi alustatakse tööd ka uue projektijuhtimise süsteemiga, mis katab kogu tööahela alates pakkumistest ja eelarvetest kuni projekti täitmise raportiteni. Lähipäevil valmib ka uus koduleht ja ärianalüüsi tarkvara valik. Seega tõdeb Rea, et tööpõld on lai: „Äriline pool peab olema suurte arendusprojektide ja uuendustega aktiivselt kaasas. Kui igapäevaste IT-taristu teemadega tegeleb Telia, siis minu väljakutseks on selle süsteemi arendamine ja projektide elluviimine.” Ta tunnistab, et innustust saab ta TREV-2 töötajatelt. „Just kasutajad on minu suurimaks inspiratsiooni allikaks – enamik neist on IT-inimestest palju targemad, sest õpetavad meid nägema IT-asju uue nurga alt,” ütleb Rea.
Seotud lood
Kaugtöö on teema, millest palju räägitakse, kuid mida väga palju ei praktiseerita. Küll kardetakse seda, et distantsilt töötajad ei tee piisavalt tööd ning lisaks puuduvad paljudel ka tehnoloogilised eeldused kaugtööks. RMK on praktiseerinud kaugtööd 2008. aastast. Tänaseks on kõigil RMK metsakorraldajatel, logistikutel, puiduvedajatel, raietöölistel jne kasutusel oma tööks vajalikud nutiseadmed ja sülearvutid. Üle mobiilse interneti saavad nad sisestada oma töö tulemusi, mida näevad ja saavad kasutada reaalajas ka teised RMK töötajad. Sellest, kuidas kaugtöö RMKs täpsemalt on korraldatud, räägivad RMK IT-juht Jaan Schults ja metsamajanduse peaspetsialist Rainer Laigu.
Telia Eesti pakub arvuteid kõige sinna juurde kuuluvaga rendiks. Miks seda teenust kasutada, sellest räägib Telia Eesti ärivaldkonna juht Tarmo Kärsna ning kasutajakogemust jagab Amservi IT-juht Mehis Kütt.
Narvas on endale kodu leidnud üks täiesti eriline ettevõte, kelle toodanguta ei saaks sõita Audid ning keerulised ortopeedilised operatsioonid jääksid tõenäoliselt tegemata. Poolakast omanik Miroslaw Pienkowski jagab ettevõtte arengulugu ja selgitab, mis on eeldused, et suhtlus Singapuris, Narvas Linda tänaval ja Saksamaal Karlsruhes paikneva kontori vahel toimuks ladusalt.
EMT ja Elioni ärikliendid ei pea enam kunagi internetita olema. Alates 10. detsembrist tuli turule EMT ja Elioni ühisteenus, millega kaabelvõrgu rikete korral saavad ettevõtte kliendid kasutada tasuta mobiilset internetti. Esialgu pakutakse teenust äriklientidele, kes kasutavad nii EMT mobiilside teenust kui ka Elioni Ärikliendi interneti teenust.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.