Telia pakub ettevõtetele võimalust müüa kogu oma IT-taristu Teliale ning osta IT-teenused Telialt sisse. Mida selline lahendus täpsemalt tähendab ja sisaldab, selgitab Telia Eesti IT-valdkonna juht Andre Visse.
Lühidalt kokkuvõttes pakume ettevõtetele võimalust oma IT-infrastruktuur meile müüa ning IT-teenused vastavalt vajadusele Telialt sisse osta. Sisseostetavateks teenusteks võivad olla IT-haldusteenused, pilveteenused, riistvara renditeenused jne. Põhimõtteliselt ei pea ettevõte IT-riistvarast mitte midagi ise omama ega pea palkama ühtegi IT-spetsialisti, vaid kõik saab Telialt teenusena sisse osta. Selline lahendus vabastab ettevõtted igapäevastest IT-muredest ning võimaldab neil keskenduda rohkem oma põhitegevusele.
Telia Eesti eelkäijad on Eesti IT-turul tegutsenud sisuliselt Eesti aja algusest. Aastatega on meil kogunenud palju teadmisi ning on tekkinud selge ülevaade klientide soovidest ning eelistustest. Võime väita, et ettevõtted väärtustavad vägagi võimalust IT-d teenusena sisse osta. Peamised eelised, mida ettevõtted IT-teenuste tarbimisel mainivad on paindlikus oma tarbitavate teenuste mahtusid suurendada või vähendada, turvatunne sellest, et IT-süsteemide töö on tagatud suure meeskonna, mitte üksiku IT-spetsialisti poolt. Samuti on ettevõtetele oluline, et nende IT-süsteemid asuksid turvatud ja riskide vastu maksimaalselt kindlustatud andmekeskustes ning neile oleks tagatud vajalike süsteemide ööpäevaringne töökindlus. Eelis on ka see, et IT-teenuse sisseostul ei pea tegelema IT-personali hankimise ja selle optimaalse koormatuse tagamisega.
Mainitud võimalusi kasutavad paljud, ent on ka neid, kelle otsus osta IT-teenus sisse takerdub selle taha, et ettevõttesse on ostetud kallid seadmed ja see investeering näib nende mittekasutamisel raiskamisena. Selle takistuste eemaldamiseks pakumegi võimalust müüa kogu oma IT-taristu jääkväärtusega Teliale. Müüma ei pea kogu IT-taristut, vaid täpselt nii nagu ettevõttele kõige kasulikum on. Näiteks ainult arvutid või siis ainult serverid jne.
Kogemuste pealt võin öelda, et enamusel juhtudest suudame kliendi jaoks saavutada märkimisväärse kulukokkuhoiu ja ka olulise kvaliteedi kasvu. Miks? Vaadeldes klientide IT-süsteeme on näha, et ettevõtete IT-infrastruktuuri investeeritakse liialt palju. Investeeringuid tehakse varuga ja mitmeks aastaks ette ning pole teada, kas need varud ka kunagi rakendust leiavad või tulu teenima hakkavad. Kulukokkuhoid tuleneb ka sellest, et teenusena IT-tarbimine annab ettevõtjale vabaduse maksta konkreetselt ainult nende mahtude eest, mida hetkel vaja on. Mahte saab väga lihtsalt suurendada ja ka vähendada. Lisaks garanteerib sisseostetud IT-teenus ka pideva lahenduse ajakohasuse ja uuendamise ning seda on ettevõttesisese IT puhul oluliselt raskem ja kulukam tagada.
Seotud lood
Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
Alates käesolevast aastast on Telia 4G asukohapõhine kiire internet saadaval kõikjal Eestis - nii maapiirkondades kui ka linnalähedastes uusasulates, kus optikavõrk alles rajamisel. Uue teenuse puhul on tegemist mobiilvõrgu kaudu 4G tehnoloogial leviva internetiga, mis on mõeldud kasutamiseks konkreetsel aadressil. Olgugi, et teenus on kindla aadressiga seotud, saab kasutusaadressi mugavalt näiteks kolimise või ka ajutise ümberpaiknemise korral ümber vormistada.
Ekspordigasell ning mitme tunnustusega pärjatud kalatoodete tootja Spratfil seisis viis aastat tagasi justkui teeristil, et valida õige suund oma IT-strateegias. Nüüd tunnistab ettevõtte juht Peeter Loim, et valitud tee on end õigustanud.
Teenuste haldusprogramme on väga palju, kuid vähestel juhtudel on võimalik kasutada lahendust, kus tarkvara ei vaja edasiarendamiseks ja seadistamiseks koodikirjutamist. Just selline lihtne tööriist on Cherwell Service Management, mida pakub Telia. Cherwell toimib nagu iga teine äriprotsess.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.