Laenuvõime hindamine Luminoris muutub automaatseks, kuid lõpliku laenuotsuse teevad roboti asemel pangas töötavad inimesed.
- Nordigeni kaasasutajad Roberts Bernans ja Rolands Mesters. Foto: Nordigen
Koostöös finantstehnoloogia ettevõttega Nordigen muudab Luminor kliendi laenuvõime hindamise automaatseks ja tänu sellele saab eraklient edaspidi laenuotsuse kiiremini kätte. Muudatus puudutab tarbimis- ja eluasemelaene ning krediitkaartide väljastamist.
Luminor on saanud viimase poolaasta jooksul rohkem kui 55 000 laenutaotlust, millest ligi viiendiku puhul on vaja läinud taotleja kontoväljavõtte analüüsimist. Uus süsteem suurendab tehnilist võimekust teha täpsemaid ja kiiremaid laenuotsuseid ning vähendab inimlike eksituste arvu. Näiteks vähenevad olukorrad, kus kliendi krediidivõime hindamisel jääb tähelepanuta tema lisasissetulek ja -kohustus või näiteks vastutustundetu rahakasutus.
"Luminor käib kaasas tehnoloogia arenguga. Seepärast ühendame rõõmuga jõud Nordigeniga, kes on meie piirkonna üks kiiremini kasvavaid finantstehnoloogia ettevõtteid," ütles Luminori laenutoodete juht Martin Malinovski pressiteates.
Üks Nordigeni asutajatest ja selle juhatuse liige Rolands Mesters avaldas head meelt Luminoriga tehtava koostöö üle. "On suurepärane, et meie lahendusi kasutavad finantsvaldkonna tippspetsialistid," lisas ta.
Luminor on Baltimaades umbes miljoni kliendi ja 2500 töötajaga suuruselt kolmas finantsteenuste osutaja. Tänavu kolmanda kvartali lõpu seisuga kuulus Luminorile 16,8% hoiuste ja 19,5% laenude turuosa.
Nordigen loob pankadele, laenuandjatele ja finantstehnoloogia ettevõtetele kontoandmete analüüsimise lahendusi. Ettevõte asutati 2016. aastal ning praegu osutab ta analüüsiteenuseid 17 Euroopa riigis, USAs ja Austraalias.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.