• 17.06.19, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Ülikool avab 300 puuduva IT-õpetaja pärast uued õppekavad

Tallinna Ülikool avab kaks uut õppekava, pakkumaks lahendust haridussüsteemi vaevavale informaatikaõpetajate puudusele. Nimelt on pädevaid IT-õpetajaid koolides 50, kuid vajadus on täiendava 300 õpetaja järele.
TLÜ haridustehnoloogia vanemteadur Mart Laanpere.
  • TLÜ haridustehnoloogia vanemteadur Mart Laanpere. Foto: Margus Johanson
Ülikooli digitehnoloogiate instituudi direktori Peeter Normaku sõnul töötati probleemi lahenduseks välja kaks õppekava. "Üks neile, kel juba on pedagoogiline haridus olemas ja kes saavad üheaastase ümberõppe käigus juurde informaatikaõpetaja kutse. Teine õppekava on kõrgharidusega inimestele, kes ei ole õpetajaks õppinud - nendele on koostatud kaheaastane magistriõppeprogramm," selgitas ta.
Informaatikaõpetaja kutse juurde õppimine võimaldab tänastel õpetajatel lisakvalifikatsiooniga oma konkurentsivõimet tõsta. Ka pakub see kutse lisaväärtust neile, kelle põhitöö võib olla hoopis kuskil IT-ettevõttes.
"Samas loodame, et edaspidi saab informaatikaõpetusse rohkem kaasata ka ettevõtetes töötavaid IT-spetsialiste. Üldhariduskooli vanemates klassides on nimelt kavas õpilastele pakkuda digilahenduse alaste arendusprojektide läbiviimist. Nende juhendamisse võiks kaasata ka ettevõtetes töötavaid IT-spetsialiste. Seeläbi võidaks nii koolid kui pikemas perspektiivis ka ettevõtted – loodetavasti suuremal arvul õpilaste hariduse omandamise näol kõrgkoolide IT-õppekavadel," selgitas Normak.
Uus informaatikaõpetajate õppekava on nii sisu kui vormi osas paindlik. Samuti pakub see võimalust interdistiplinaarseteks ja elulisteks õpiprojektideks koos teiste erialade tudengitega. Õppekorraldus sessioonõppena sobib ka täiskohaga töötavatele inimestele.
"Lisaks informaatikutele ja ringijuhendajatele ootame õppima ka teiste tehnoloogiliste, inseneri- või reaalteaduslike erialade bakalaureuseõppe lõpetanuid, kes tunnevad huvi digitehnoloogia ja selle õpetamise ning koolitamise vastu," lisas digitehnoloogiate instituudi direktor Peeter Normak.
Instituudi laborites katsetatakse õppetöö käigus uusimaid lahendusi virtuaalse ja laiendatud reaalsuse, 3D-modelleerimise, interaktsioonidisaini, robootika ja värkvõrgu valdkondades.
Vastuvõtt Tallinna Ülikooli magistriprogrammi kestab 1. juulini, ümberõppesse augusti keskpaigani.
Digitehnoloogiate instituut on loodud 2015. aastal, mil ühinesid informaatika instituut, infoteaduste instituut ning matemaatika-loodusteaduste instituudi matemaatika osakond. Instituudil on õppetööks kasutusel tehnoloogialabor, interaktsioonidisaini labor, digimängude labor ja tarkvaralabor ning teeb tihedad teadusalast koostööd TLÜ haridusuuenduse tippkeskusega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 13:34
Tehnoloogia, protsessid. Kui tugev on sinu ettevõte kui “maja”?
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele