• 01.03.18, 12:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elisa testib uusi teenuseid lean startup meetodil

Elisa Eesti arendab uusi äriklienditeenused lean startup meetodil ja asub koostööd tegema erinevate idufirmadega.
Elisa testib uusi teenuseid lean startup meetodil
  • Foto: Kuvatõmmis
Telekomifirma teatel on tarbijate ootused rohkem kui kahekümne aastaga kardinaalselt muutunud: varem sõideti levialasse, täna tekitab nurinat keset raba puuduv mobiililevi.
Ärikliendiüksuses leiti, et kõige sobivam meetod muutustega kohanemiseks ja teenuste vajadusel kiiresti ümbertegemiseks on lean startup, mille käigus tehakse koostööd idufirmadega.
„Tänaseks ei õpi me ainult startupidelt, sest tegelikult oleme õppinud ka kaitseväelt, kes kasutab sõjaväelist otsustusprotsessi, loovagentuuridelt, kes kasutavad väga sarnaseid meetodeid lean startupiga ja paljudelt teistelt,“ ütleb Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle.
Tema sõnul läheneti varem klientidele ja tehnoloogiale vale külje alt. Küsiti valesid küsimusi, mille vastustega polnud midagi peale hakata ja tehnikas võrreldi üldiseid spetsifikatsioone. „Tegelikult peab vahendid andma inimesele kätte ja koguma infot, kuidas nad teenuseid-seadmeid päriselt kasutavad,“ tõdes Üle. Kogu see protsess peab käima ka kiirelt – nii äriliselt kui tehnoloogiliselt.
Elisa korraldab kord aastas kaks päeva kestva ürituse Idee Garage, kus soovi korral saab osaleda iga töötaja. Ürituse raames kaardistatakse teenusideid ja testitakse idee vajadust ning mõeldakse ka võimalikele koostööpartneritele.
Koostöö idufirmadega on Elisa teatel võtnud struktureeritud vormi, mida juhivad praktikaprogrammi raames toimetavad startup scouterid, kelle eesmärgiks on toetada era- ja ärikliendi üksusi uute toodete-teenuste väljatöötamisel ning sobivate koostööpartnerite leidmisel.
Elisa teatel toob koostöö idufirmadega kaasa kiiremad protsessid ja otsused, ressursside ja ideede jagamise ning uued viisid koostööks. Ühtlasi mõistetakse paremini kliendi vajadusi, jagatakse riske, õpitakse ebaõnnestumistest ning tuuakse toode või teenus kiiremini turule.

Seotud lood

Uudised
  • 23.04.18, 00:20
Sami Seppänen: Elisa Eesti esimene majanduskvartal ühtse meelelahutusettevõttena algas edukalt
Alanud aastal lõplikult ühendatud Elisa Eesti esimene majanduskvartal möödus edukalt ja ettevõtte EBITDA tõusis viimaste aastate kõrgeimale tasemele – 33,1 protsendini. Elisa Eesti käive oli 41,7 miljonit ning EBITDA 13,8 miljonit eurot.
Uudised
  • 25.02.18, 11:56
OM ja Eesti Laul kasvatasid nutiseadmetest video vaatamist 15 protsenti
Mobiiliseadmetes annab tavaliste veebisaitide ja sotsiaalmeedia kasutamise kõrval üha enam tooni videostriimi jälgimine ning hiljutiste suursündmuste – taliolümpiamängude ja Eesti Laulu – ajal on nutiseadmetes videote vaatamine kasvanud kuni 15 protsenti.
Uudised
  • 07.02.18, 15:32
Elisa testis täna esimesena maailmas eelstandardile vastavat 5G-võrku
Elisa testis täna, 7. veebruaril koostöös Huaweiga 5G-võrgus virtuaal- ja liitreaalsust ning mängurakendusi. Testis kasutati 3,5 GHz sagedust, mida loetakse lähiaja olulisemaks 5G sagedusalaks. Euroopas esimesena katsetati ka 5G-mängukogemust.
Uudised
  • 08.02.18, 15:48
TJA: Kiirused Eesti mobiilsideoperaatorite võrkudes on võrdsustumas
Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) mõõtis möödunud aasta lõpus ja selle aasta alguses välitingimustes üle Eesti mobiilse interneti leviala ning kiiruseid Telia, Elisa ja Tele2 võrkudes. Suurima keskmise allalaadimiskiiruse saavutas Telia, Tele2 ja Elisa võrgu kiirus on suurenenud kuni 40%.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 11:43
Muuda andmed strateegilisteks varadeks: tule saa teada, kuidas Microsoft Fabricu abil targemad äriotsuseid teha
Erinevaid andmeid ja informatsiooni vajavad ning talletavad oma töös täna kõik ettevõtted. See, kuidas saadavat infot aga maksimaalselt ära kasutada, on oskus omaette ning igaühe enda teha. Kui infot koguv süsteem on ebakvaliteetne, andmed erinevates serverites ja pilvedes laiali, pole kasu ka kõige kvaliteetsemast ning kallimast AI-abilisest, sest sealt saadav info saab olla täpselt nii hea, kui hea on tema jaoks töötav infosüsteem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele