Elisa Eesti arendab uusi äriklienditeenused lean startup meetodil ja asub koostööd tegema erinevate idufirmadega.
Telekomifirma teatel on tarbijate ootused rohkem kui kahekümne aastaga kardinaalselt muutunud: varem sõideti levialasse, täna tekitab nurinat keset raba puuduv mobiililevi.
Ärikliendiüksuses leiti, et kõige sobivam meetod muutustega kohanemiseks ja teenuste vajadusel kiiresti ümbertegemiseks on lean startup, mille käigus tehakse koostööd idufirmadega.
„Tänaseks ei õpi me ainult startupidelt, sest tegelikult oleme õppinud ka kaitseväelt, kes kasutab sõjaväelist otsustusprotsessi, loovagentuuridelt, kes kasutavad väga sarnaseid meetodeid lean startupiga ja paljudelt teistelt,“ ütleb Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle.
Tema sõnul läheneti varem klientidele ja tehnoloogiale vale külje alt. Küsiti valesid küsimusi, mille vastustega polnud midagi peale hakata ja tehnikas võrreldi üldiseid spetsifikatsioone. „Tegelikult peab vahendid andma inimesele kätte ja koguma infot, kuidas nad teenuseid-seadmeid päriselt kasutavad,“ tõdes Üle. Kogu see protsess peab käima ka kiirelt – nii äriliselt kui tehnoloogiliselt.
Elisa korraldab kord aastas kaks päeva kestva ürituse Idee Garage, kus soovi korral saab osaleda iga töötaja. Ürituse raames kaardistatakse teenusideid ja testitakse idee vajadust ning mõeldakse ka võimalikele koostööpartneritele.
Koostöö idufirmadega on Elisa teatel võtnud struktureeritud vormi, mida juhivad praktikaprogrammi raames toimetavad startup scouterid, kelle eesmärgiks on toetada era- ja ärikliendi üksusi uute toodete-teenuste väljatöötamisel ning sobivate koostööpartnerite leidmisel.
Elisa teatel toob koostöö idufirmadega kaasa kiiremad protsessid ja otsused, ressursside ja ideede jagamise ning uued viisid koostööks. Ühtlasi mõistetakse paremini kliendi vajadusi, jagatakse riske, õpitakse ebaõnnestumistest ning tuuakse toode või teenus kiiremini turule.
Seotud lood
Alanud aastal lõplikult ühendatud Elisa Eesti esimene majanduskvartal möödus edukalt ja ettevõtte EBITDA tõusis viimaste aastate kõrgeimale tasemele – 33,1 protsendini. Elisa Eesti käive oli 41,7 miljonit ning EBITDA 13,8 miljonit eurot.
Mobiiliseadmetes annab tavaliste veebisaitide ja sotsiaalmeedia kasutamise kõrval üha enam tooni videostriimi jälgimine ning hiljutiste suursündmuste – taliolümpiamängude ja Eesti Laulu – ajal on nutiseadmetes videote vaatamine kasvanud kuni 15 protsenti.
Elisa testis täna, 7. veebruaril koostöös Huaweiga 5G-võrgus virtuaal- ja liitreaalsust ning mängurakendusi. Testis kasutati 3,5 GHz sagedust, mida loetakse lähiaja olulisemaks 5G sagedusalaks. Euroopas esimesena katsetati ka 5G-mängukogemust.
Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) mõõtis möödunud aasta lõpus ja selle aasta alguses välitingimustes üle Eesti mobiilse interneti leviala ning kiiruseid Telia, Elisa ja Tele2 võrkudes. Suurima keskmise allalaadimiskiiruse saavutas Telia, Tele2 ja Elisa võrgu kiirus on suurenenud kuni 40%.
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele