Telia Eesti kasvatas nii eelmise aasta neljandas kvartalis kui 2017. aasta kokkuvõttes oma müügitulu ja kasumlikkust.
- Digital Summiti raames näidati Euroopa riigijuhtidele ja kohalikele elanikele esimest 5G tehnoloogial töötavat kaugjuhitavat ekskavaatorit. Foto: Janika Kuusik, Telia Eesti personaliüksuse direktor
Telia teenuste müügitulu suurenes 2017. aastal 3,1% ning ulatus 226,4 miljoni euroni. Läinud aasta neljandas kvartalis suurenes müügitulu 3,2% 57,6 miljoni euroni.
Ettevõtte kasumlikkus kasvas 2017. aastal kokku 5,6%, küündides 90,4 miljoni euroni. Viimase kvartali vastavad näitajad olid 3,6% ja 22 miljonit eurot.
Telia Eesti finantsdirektor Kadir Kale märkis, et eelmise aasta hea tulemuse juures mängib olulist rolli hea töö erinevate valdkondade arendamisel. „Mobiili vaates tõi Telia juba enne rändlusregulatsiooni jõustumist turule koduste hindadega rändluspaketid, mida inimesed kohe aktiivselt kasutama hakkasid. TV valdkonda mõjutas enim vabalevi teema ning interneti püsiühenduse poolel alustasime mahukat võrgu moderniseerimise projekti, mille tuntavamaid tulemusi näeme sel aastal. Kõik see kokku muutis aasta edukaks.“
Lisaks tutvustas Telia eelmisel aastal Eestis mitmeid uusi ja teed rajavaid lahendusi. Näiteks Digital Summiti raames näidati Euroopa riigijuhtidele ja kohalikele elanikele esimest 5G tehnoloogial töötavat kaugjuhitavat ekskavaatorit. Lisaks toodi koos ERGO-ga turule moodne sõiduki e-kindlustus ja loodi oma klientidele võimalus kasutada Telia pakutavaid teenuseid nagu MINU.TV ja Spotify nn zero ratingu ehk nullmäära alusel
Eelmise aasta kokkuvõttes kasvas Telia kõigis oma põhivaldkondades. Telia mobiililiitumiste arv ulatus 2017. aasta lõpuks 925 000-ni, kasvades aastaga 24 000 võrra. Aktiivseid mobiilse interneti kasutajaid lisandus aastaga samuti 24 000 võrra ning kasutajate arv ulatus aasta lõpuks 360 000-ni.
2017. aasta oli edukas ka TV valdkonna vaates ning seda eeskätt TV3 ja Kanal 2 vabalevist lahkumise mõjul, mis pani paljud inimesed endale uut TV teenuse pakkujat otsima. Aasta lõpuks oli Telial 200 000 teleteenuse kodust kasutajat, kelleni teenus jõuab üle IPTV ja 4G tehnoloogia.
Telia interneti püsiühenduste arv kasvas aastaga 5000 kliendi võrra ning ulatus 238 000 kliendini. Telias töötab 1900 inimest.
Seotud lood
Tallinna tehnikaülikool (TTÜ) avab tuleval aastal kommunikatsioonitehnoloogia professuuri, kus teadlased ja tudengite hakkavad arendama asjade interneti ja targa linna tulevikulahendusi.
Levikom andis täna tiitli Aasta Koostööpartner 2017 üle Teliale, konkreetselt Telia grupi ettevõtetele Telia Eesti AS ja Telia Carrier Estonia OÜ. Levikomi juhatuse esimehe Toomas Peeki sõnul oli möödunud aasta parima koostööpartneri valimine lihtne, kuna Telia on oluliselt kaasa aidanud Levikomi eesmärgi saavutamisele ülikiire interneti püsiühenduse viimisel madalatihedatesse linna- ja maapiirkondadesse üle Eesti. Telial oli oluline roll ka Levikomi üleriigilise ülekandevõrgu ja uue võrgukeskuse rajamisel, tagades Levikomile rahvusvahelise põhiühenduse. Samuti oli Telia üheks suurimaks mastide infrastruktuuri pakkujaks interneti tugijaamade paigaldamiseks.
Esimese Eesti telekomiettevõttena hakkas Telia pakkuma uudset seadmekindlustust, mis pakub kõikide riskide katet ning mida saavad kasutada kõigi kohalike mobiilioperaatorite kliendid.
Nii väike- kui ka suuremate ettevõtete kulud seadmete, tarkvara ja IT-spetsialistide tööle on ajas kasvanud. Targa planeerimise korral on võimalik kuludelt siiski koguni veerandi võrra kokku hoida. Kolm soovitust selleks annab Telia IT-teenuste juht Kristjan Aljas.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.