Tarkvarafirma CGI rahvusvaheline finantssektori tarbijauuring näitab, et arenenud riikide tarbijate ootused finantsteenuse pakkujate suhtes kasvavad ning soovitakse üha suuremat lisaväärtust. Kui pangad ei pinguta piisavalt, et säilitada olulisust tarbijate jaoks, võidakse juba üsna pea ja kiiresti hakata kliente kaotama.
- CGI Eesti panganduse ja finantsvaldkonna ärijuht Maria Žukova Foto: CGI Eesti
Tarbijate suurim ootus oma pangale oli turvalisus: seda, et raha kontol ja isikuandmed oleksid kaitstud, pidas äärmiselt oluliseks 77% tarbijatest ning 75% oli selles osas oma pangaga ka rahul. Olulisuselt teisel kohal oli tarbijate soov saada oma kliendistaatusest tulenevalt soodustusi või preemiaid (pidas äärmiselt oluliseks 63% küsitletutest) ning sellele ootusele vastamisega on pankadel väga suuri raskusi – vaid 28% klientidest jäi oma pangaga rahule.
33% uuringus osalejaist nõustus väitega, et tema pank aitab tal piisavalt varade väärtust kasvatada. Kõigest 45% pidas oma panka innovaatiliseks ning ainult iga teine arvas, et saadav pangandusteenus muudab ta elu lihtsamaks (51%) või et ärisuhe pangaga on meeldiv (52%). Enamus küsitluses osalenuist (58%) oli arvamusel, et tema pank täna piisavalt personaalset kliendisuhet ei paku.
„CGI rahvusvahelisest uuringust ilmnes, et erakliendid on pankade suhtes üsna kriitilised ega pea neid piisavalt uuenduslikeks ja kliendikeskseteks,“ sõnas CGI Eesti panganduse ja finantsvaldkonna ärijuht Maria Žukova. „Ehkki Eesti pangad on lääneriikidega võrreldes samuti uuendusmeelsed ja kliendikesksed, tasub trende tõsiselt võtta. Digitaalne areng toob finantsteenuste turule uusi teenuseid ja teenusepakkujaid, mis klassikalise panganduse ärimudelile tõsise väljakutse esitavad. Pangad peavad jätkuvalt püsima innovatsiooni esirinnas ning kliendirahulolu väga tõsiselt võtma, muidu riskivad nad klientidest ilma jääda.“
„Uuring näitab, et enamik tarbijaist eelistaks neid teenuseid, millega nad täna rahul ei ole, osta siiski oma olemasolevalt finantsteenuse pakkujalt, kuid kiiresti kasvab samuti nende hulk, kes oma vajadustele vastava teenuse saamiseks on valmis pöörduma mittetraditsiooniliste finantsteenuste pakkujate poole,“ lisas Žukova.
CGI finantssektori tarbijauuringu raames küsitleti 2250 inimest 9 riigist (Austraalia, Kanada, Prantsusmaa, Rootsi, Saksamaa, Singapur, Soome, Suurbritannia ja USA).
Uuringu
Today’s bank consumer: Open for business kokkuvõte:
https://www.cgi.com/en/financial-consumer-survey-ebookSeotud lood
Digilahendused ja e-teenuste keskkonnad võivad kasutajates tekitada pahameelt ja asjatut ajakulu kui selle disaini ja mugavuse peale ei ole mõeldud juba teenuse väljatöötamisel, kirjutab AS CGI Eesti ärijuht Martti Kebbinau.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.