Tehnoloogiaettevõtluse edukus peitub suurte ja väikeste ettevõtete oskuses teha koostööd, selgus rahvusvahelise analüüsiettevõtte CCS Insight ja Samsungi uuringutel põhinevast raportist.
- Foto: Toomas Tiits, Samsung Eesti juht
Suured ja väikesed organsiatsioonid sõltuvad üksteisest rohkem kui kunagi varem. Raportis “Big and Small: How to do Bigger Things in Business” tõdeti 500 maailma suurima ettevõtte näitel, et ligi pooled neist teevad juba täna koostööd startup'idega. Taoline koostöö aitab neil olla innovaatilisemad ja kasvatada tootlikkust.
Suured firmad ja väiksed startup'id on mõistnud, et nende tulevane edu sõltub nende võimekusest teha teineteisega koostööd. Enam ei peeta üksteist konkurentideks, vaid nähakse ja saadakse aru väärtusest, mida on võimalik luua vaid omavahelises koostöös. Eriti mobiilitööstuses on tunda, et väikeettevõtete nutikus innovatsioonis on see, mida suurfirmad vajavad – näiteks ilma taolise koostööta poleks ka Samsungi nutitelefonides niivõrd võimast turvaplatvormi nagu Knox,” kommenteeris uuringut Samsung Eesti juht Toomas Tiits.
Suurte organisatsioonide peamiseks probleemiks ongi madal tehnoloogiate kasutusele võtmine ning toodete puhul innovatsioon, kuna mõeldakse liialt raamides ja juba kasutusel olevates struktuurides. Väikestel ettevõtetel ja startup'idel on peamiseks murekohaks aga turvalisus, sest alati pole ressurssi ja võimalusi suurte ideede kõrval turvalisusesse panustada. Seepärast on äärmiselt oluline need kaks kompetentsi kokku panna, tihendada erineva suurusega organisatsioonide omavahelist koostööd ja olla üksteisele kasulikud.
Uuringu tulemusel võib tõdeda on uued tehnoloogiad meid viinud selleni, et pidev liikumises olemine, asjade internet ning tehisintellektid kujundavad juba praegu igapäevast ärikeskkonda. 70% suurettevõtete töötajatest ning 66% väikeettevõtete töötajatest usub, et tehnoloogia mängib tulevikus nende ametikohal veelgi suuremat rolli.
Väikeettevõtete tugevus on paindlikuses. Väga paljud propageerivad ja kasutavad kaugtöö või kodukontori lahendust. Ligi kolmandik arenenud riikide töötajaist teeb täna oma tööd kas kaugtööna või kodukontoris. Ennustatakse, et 2020. aastaks on ka 48% arengumaade tööjõust liikuv. Eriti kõrget paindliku töö ja kontoriaja protsenti ennustatakse väikeettevõtetele, mis kasvab raportis toodu põhjal kuni 70 protsendini.
Tehnoloogia areng on viinud ühiskonna nii kaugele, et turvalisus ja andmete kaitsmine digiettevõtetes vajab äärmiselt suurt tähelepanu. Kuid see on startup'ide nõrk koht. Vaid 27 protsenti startup ettevõtetest on uuringu andmetel võtnud turvalisuse aspekti enda kolme peamise prioriteedi hulka ning turvaalast treeningut pakutakse vähem kui viiendikule töötajatest. Küberrünnakute ajastul on see väga suur turvarisk ning see on aspekt, mille osas on väikestel kindlasti oluline teha suurettevõtetega koostööd.
Raport “Big and Small: How to do Bigger Things in Business” on üks osa kolmeosalisest uuringuseeriast, mis koondab endas Samsungi Open Economi Report raporti andmeid aastast 2016 ning mitmete eraldi seisvate CCS-i poolt varasemalt koostatud raportite tulemusi alates 2015. aastast. Uuringud mõõdavad IT-sektori otsustajate ja töötajate hoiakuid mobiilitehnoloogia suhtes ning analüüsivad ja kaardistavad hetketrende ja võimalikke tulevikustsenaariume tehnoloogiaettevõtluses.
Seotud lood
Lõuna-Korea elektroonikatootja Samsung, mille endisele juhile Lee Jae-yongile mõisteti augustis viieaastane vanglakaristus, sai uued juhid.
Samsungi teise kvartali käive ja kasum ületasid analüütikute ootusi. Tulemusi kergitas ettevõtte uue nutitelefoni S8 edu ja suurenenud nõudlus pooljuhtide järele, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
Samsung võib vähemasti praegu rõõmustada, kuna ettevõtte uue lipulaeva Galaxy S8 eeltellimuste arv ületab ootuseid, kirjutas Äripäev.
Telia Eesti jätkab koostöös Samsungi, SK ID Solutions AS-i ja IDEMIA-ga eSIM tehnoloogia järgmistele tasemetele viimist, arendades ühtlasi eSIM-il töötavat Mobiil-ID lahendust.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.