Tänapäeval on kogu elu kolimas või juba kolinud internetti - suhtlus, kaubandus, isegi sõda. Seni vedas kaubandussektoris revolutsiooni Amazon.com, kuid nüüd on talle kõrvale tõusmas vana kaubanduse valitseja - maailma suurim jaekaubanduskett Wal-Mart Stores.
Läinud nädalal avalikustas Wal-Mart esimese kvartali majandustulemused ja firma sai uhkeldada lausa 69% suurema e-kaubanduse käibega. Number jättis kaugele maha Amazoni ja kodumaise suurrivaali Targeti esimese kvartali interneti jaemüügi kasvunumbri.
Wal-Mart alustas veidi üle aasta tagasi agressiivselt enda e-kaubandusharu arendamist ning läinud kvartali tulemused on seni selgeim signaal, et hiigelsuurte poodidega tuntud jaemüüja on internetis edu saavutamas. Wal-Marti kodulehel on üle 50 miljoni toote, uue kvartaliga on lisandunud 15 miljonit toodet. Populaarsust kasvatab ka üle 35dollariste ostude kahe päevaga tasuta kojuvedu.
“Äkki on Wal-Martist saanud Amazoni põhikonkurent, tegemist pole enam killustunud grupiga,” kommenteeris Bloombergile konsultatsioonifirma A.T. Kearney partner Greg Portell.
Autor: Fredy-Edwin Esse, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Oma IT-juhiks saamise loost, erinevatest kogemustest, enda ja laiemalt IT-juhtide väljakutsetest ning valdkonna trendidest räägib intervjuus ITuudistele 23. mail IT-juhtimise aastakonverentsil ettekandega esinev Levikomi IT-direktor Heiki Kübbar.
Reaalsus on teinekord selline, kus rikkad saavad rikkamaks ja võimsad saavad võimsamaks. Esimese kvartali tulemuste järel võib kindlalt väita, et Amazon ja Google’i emafirma Alphabet muutuvad nii rikkamaks kui võimsamaks - ja investoritele see meeldib. Mõlema firma aktsiad on rekordkõrgel, kirjutas Äripäev.
T.Rowe Price Global Technology Fund, mis panustas suurelt Teslale ja Amazonile, mil need "ebaseksikad“ olid, muretses portfelli uued tõusuaktsiad.
Miljardärist investor Mark Cuban tõdes CNBC-le antud intervjuus, et Amazoni kasvupotentsiaal on meeletu ning kiitis ettevõtte strateegiat.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.