• 14.05.17, 21:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kirke Saar on Telia Eesti tehnoloogiadirektorina töötanud juba aasta

14. mail 2016 asus Telia Eesti tehnoloogiadirektorina tööle Kirke Saar. Kuidas see kõik algas ja milliseid soovitusi saab tekkinud kogemustest teistele jagada, rääkis ta ITuudistele antud intervjuus.
Kirke Saar on Telia Eesti tehnoloogiadirektorina töötanud juba aasta
  • Foto: Juila-Maria Linna
Oled Telia tehnoloogiajuhina ametis olnud aasta. Kuidas Sul on läinud?
Ütlen ausalt, et mõnes mõttes see töö on minu jaoks olnud palju lõbusam ja rõõmsam kui ma julgesin arvata. Teisest küljest, kui alustasin, siis EMT ja Elion olid kokku pandud vähem kui aasta tagasi.
Kui Telia bränd turule tuli, siis ettevõtte tehnoloogia poolel oli ühinemine küll toimunud, kuid mitte väga sisuliselt. Nii jäi minu peale selle muudatuse järgmise ja sisulisema etapi läbi viimine. See oli väga raske. Me olime teinud väga suure organisatsioonilise muudatuse ja seda vajas ka meie tehnoloogia pool. Kokku liitmist vajasid näiteks halduse ja arenduse osakonnad ning edendamist vajas koostöö äri poolega. Nii pidimegi minema tegema väga suurt ja sisulist muudatust, mitte ainult raporteerimisliinide muutmist, vaid ka seda, kuidas iga spetsialist igapäevaselt oma tööd teeb. Ja see oli kindlasti hästi suur väljakutse.
PANE TäHELE!
IT-juhtimise aastakonverents toimub 23. mail.
Konverentsil tunnustame Eesti mõjukaimat IT-juhti, saame teada kuidas riik toetab IT-juhtimise arenguid Eestis, vaatleme Eesti majanduse arenguid mõjutavaid IT trende, IT-juhtimisega seotud rolle ja räägime lähemalt riskide juhtimisest ja küberturvalisusest. Arutlusringis räägime IT-juhtide väljakutsetest Eesti ettevõtetes.
IT-juhi valmiseks kandidaate saab esitada kuni 15. mai päeva lõpuni. SIIN
Registreeru konverentsile SIIN.
Ma ei julgeks veel täna öelda, et me oleme õnnestunud. Me oleme loonud eeldused õnnestumiseks, kuid nii suure muudatuse juures on võimalik edu hinnata alles pika aja tagant. Mul õnnestus saada oma tiimi väga head juhid ja ka väga head tehnoloogilised peaarhitektid. Kuna ma ise pole tehnilise taustaga, siis oli väga raske organisatsiooni muudatuse ideed maha müüa ja see tegi minu töö raskemaks. Mind toetasid väga head tehnilised eksperdid, kes ütlesid, et me peame midagi muutma ja teisiti tegema. Nemad olidki ideoloogiliselt selle muudatuse taga ja ütlesid, milline peaks olema üks kaasaegne ja parim tehnoloogiaorganisatsioon. Me ei taha olla lihtsalt ühe suure rahvusvahelise organisatsiooni tehnoloogiaüksus, me tahame olla need, kes aitavad Telial tegelikult teha innovatsiooni ja pakkuda parimaid lahendusi ja aidata Telial areneda.
Ametisse asumisel rõhutasid ka juba meeskonna olulisust ja lootust saada neilt tuge. Oled seda saanud?
Just see on ka olnud minu õppetund, et mitte ise tahta kõiki asju teha. Ise pead olema rohkem visionäär, panustama kogu südame ja energiaga, et inimesed tuleksid mõtetega kaasa ja tahaksid uuendusi ellu viia. See on minu arvates nagu sisemine müügitöö. Ent võin öelda, et inimesed tulid suhteliselt kergesti kaasa, sest kõik tahtsid teha midagi uut ja ka ajastus oli väga õige. Uus bränd soosis seda, et teeme asju hoopis teistmoodi.
Mis kõige raskem oli?
Kõige raskem oli pidevalt valideerida seda, kas ikka oled õigel teel. Oli vaja olla kindel ja tugev ja väikestest negatiivsetest asjadest ei saanud lasta end muuta ning sihti tuli silme ees hoida.
Kui sul on 470 inimest, siis on kindlasti neid, kellele su tegevus ei meeldi. Ise tuleb ikkagi uskuda seda, et see, mis teed, on õige ja mitte lasta end segada pisiasjadest. Ja seda uskumist tuleb ka teistesse süstida.
Ent juhtkonna tiimis oli minu õppetuniks ka see, et tuleb julgeda paluda abi ja arutada teistega. Üksi ei pea tark olema.
Blond naisterahvas IT-s tehnoloogiat juhtimas. Kuidas seda müüti kommenteerid?
Kui Dan Strömberg tegi mulle ettepaneku sellesse ametisse asuda, siis me leppisime kokku, et ma võtan nädalavahetuse mõtlemiseks. Esmaspäeva hommikul ma helistasin ja ütlesin, et ma võtan selle väljakutse vastu. Siis küsis Dan, et mis me kommunikatsiooni mõttes tegema peame. Ma soovitasin tal Sõle tänavale, kus on meie tehnoloogia tiim, tellida ambulants kohale, sest kindlasti on inimesi, kes sellise nais-tehnoloogiajuhi uudise peale saavad närvivapustuse. Alguses oli hästi palju neid, kes olid üllatunud. Teisalt tuli aga palju ka toetust ja just meesterahvaste poolt. Siis ma sain aru, et soos on küll palju kinni, aga ikkagi kõik oleneb inimesest endast. Paljud said aru, mis olukorda mind visati ja tulid pigem tuge ja abi pakkuma. See oli minu jaoks hästi südamlik moment.
Raske on olnud ka väljaspool organisatsiooni, sest meediakajastus brändi vahetuse ajal oli lahkunud tippjuhtide tõttu kohati ju negatiivne. Ent usun, et teod räägivad enda eest ja ega kellelegi selle eest krediiti ei anta.
Telia grupis olen ma ainuke naissoost CTO. Kui läksin esimest korda CTO Euroopa kohtumisele, kus kõik olid mehed, siis vaadati mind ikka üllatunud näoga.
Ma arvan, et äkki on meeste ja naiste juhtimise vahe selles, et mehed tahavad ise rohkem särada, aga naised mõtlevad rohkem, kuidas oma tiimi toetada ja kuidas tiim saaks esile tõusta.  See kindlasti pole alati ja igaühega nii, aga mulle endale tundub, et teatud juhtudel eristab just see naisi ja mehi.  
Näiteks minu tiimis on väga suurepärased arhitektid, kes pakuvad välja uusi lahendusi. Nemad ei tahakski iial tegeleda korporatiivsete arutelude ja muu sellisega. Tehnoloogia poisid ei tohigi selliste asjadega tegeleda. Minu roll on neile see töö ära teha ja võimaldada neile mugav töökeskkond.
Kas see on tehnoloogia tiimi tõlkimine juhtkonnale? 
Just täpselt ja ka vastupidi tagasi ka. Tehnoloogia inimesi tuleb hoida, et nad saaksid tegeleda arendustega ja ei peaks aega raiskama pikkadele aruteludele prioriteetide, mõõdikute jne üle.
Oled Sa teinekord hätta ka jäänud tehnoloogiast rääkimisel?
Olen ikka. Mina ei peagi kõike detaile teadma ja julgen seda ka tunnistada. Valdkond, mida juhin on nii suur, et kui süveneksin detailidesse ei jääks mul aega juhtimiseks.
Nimeta palun kolm asja, mis aitavad Su ametis hästi hakkama saada?
Esimene asi on see, et usalda oma tiimi. Kui ma olen tiimi välja valinud, siis ma tõesti usaldan neid lõpuni välja. Tegelikult on nad kompetentsed inimesed ja nad teavad, mis nad teevad.
Teiseks, ole ise eeskujuks. Ole toetav oma tiimile nii oma energiaga kui ka oma olekuga. Tunnen, et aitan neil särada ja toetan neid ja olen ise selles mõttes eeskujuks.
Kolmandaks, inimestel on vaja visiooni, kuhu poole nad liiguvad. Pidevalt on vaja anda tagasisidet, et kuhu ettevõte liigub ja miks me sellist asja praegu teeme. See annab jõudu töötamiseks!
 

Seotud lood

Uudised
  • 10.05.17, 08:26
Kümned tuhanded pered saavad kümme korda kiirema interneti
Telia on alustanud oma interneti püsivõrgu moderniseerimisega, mille käigus saavad tänased vaseühenduse kliendid kuni kümme korda kiirema koduinterneti teenuse ja ärikliendid võivad planeerima hakata 10Gbit/s kiiruse kasutusvõimalusi.
Uudised
  • 11.05.17, 12:15
Humanoidrobot Pepper on Telia uues peakontoris külaliste vastuvõtja
Hansab tõi Telia uude peakontorisse innovaatilise registreerimissüsteemi, mille kasutamisel assisteerib külalisi humanoidrobot Pepper.
Uudised
  • 18.04.17, 19:04
Martin Mürk: äpid on osa ettevõtte digitaalsest identiteedist
Telia digitaalsete ärikeskkondade juht Martin Mürk rääkis IT-uudiste korraldatud konverentsil Mobile first!, et veebiliikluse trendides on toimunud tähtis muutus – järjest rohkem liigeldakse mobiilis kui desktop’is.
Uudised
  • 18.06.17, 19:35
Estonia kaevandus sai mobiilside
16. juunist toimib Eesti Energia tütarettevõtte Enefit Kaevanduste Estonia kaevanduses mobiilside, mis aitab tõsta tööohutust ja suurendab kaevandamisprotsesside efektiivsust.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele