Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Riigiportaalis saab vaadata enda kohta tehtud päringuid
Sellest nädalast saab portaalis eesti.ee vaadata, kes on X-tee vahendusel sinu kohta päringuid teinud.
Foto: Pixabay
Näha saab retseptide vaatamise ajalugu, isikuandmete kasutamist rahvastikuregistris ning kodakondsus- ja migratsioonivaldkonna andmekogudes.
Nende päringute ajaloo nägemiseks tuleb minna portaali eesti.ee ja sisse logida kas ID-kaardi, digi-ID või mobiil-ID abil.
Et saada teada, miks andmeid on päritud, tuleb pöörduda päringu teinud asutuse poole.
Nende kolme teenuse maht moodustab X-tee koguliiklusest 17,6 protsenti.
Praeguse kava kohaselt lisandub eesti.ee teenustena tänavu võimalus vaadata sotsiaalteenuste ja toetuste ning töötuskindlustuse päringute ajalugu.
X-tee vahendusel kolmandate osapoolte poolt kodaniku kohta tehtud päringute ajaloo vaatamiseks loodud tehniline lahendus „andmejälgija tüüplahendus“ on valminud Euroopa Regionaalarengu Fondi rahastusel.
Riigikontrolli ülevaade näitab, et kohalikud omavalitsused peavad sadu andmekogusid, millest enamik ei ole läbinud esmastki nõuetele vastavuse kontrolli.
MKM sai valitsuselt õiguse Eesti ja Soome X-tee ühiseks arendamiseks loodava mittetulundusühingu asutamiseks. Asutatava MTÜ nimeks saab Nordic Institute for Interoperability Solutions, ehk Põhjamaade Koosvõimelahenduste Instituut.
Tänasel Turvalise interneti päeval avalikustab Microsoft oma Digitaalse viisakuse indeksi, mis on kokku pandud peale põhjalikku analüüsi 14 riigis ning mis näitab, et 65% internetikasutajatest on kokku puutunud ohtudega internetis. Turvalise interneti päeval kutsub Microsoft kõiki üles looma turvalisema ja viisakama internetikeskkonna.
Arvutite ja nende lisaseadmete müügi, hoolduse ja garantiiremondiga tegelev Datagate OÜ läbis hiljuti järjekordse ISO sertifitseerimise, mis on juhatuse liikme ja finantsdirektori Natalia Ivanova sõnul andnud aastate jooksul palju juurde nii ettevõtte igapäevatööle kui ka suhtlusele partnerite, klientide ja töötajatega.