Telia Eesti viib järgneva nelja aastaga kõik oma tänased ADSL-tehnoloogia kliendid kaasaegsematele tehnoloogiatele, mis tähendab senisest tunduvalt kiiremat ja kvaliteetsemat internetiteenust.
Telia võrgu ja infrastruktuuri arendamise allüksuse juhi Toivo Praakeli sõnul on Telia ADSL-i tehnoloogia nii ajale kui klientide vajadustele jalgu jäämas, mistõttu seisab vahemikus 2017-2020 ees suuremahuline tehnoloogiauuendus.
„ADSL on paljusid meie kliente teenindanud alates sajandivahetusest. Tänased sisuteenused ning just kvaliteetse videosisu edastamine üle interneti nõuab kordades kiiremaid ühendusi. Seetõttu panustame lähiaastatel ADSL-i asendamisele uute tehnoloogiatega,“ ütles Praakel.
Käesoleva aasta lõpuks on Telial suurusjärgus 240 000 lairiba interneti klienti, kellest ADSL-il põhinevaid lahendusi kasutab ca 90 000 klienti. Aastaks 2020 on plaan need kliendid viia üle kas optilisele kaablile, vaseühendusel põhinevatele tehnoloogiatele VDSL2+ ja G.Fast või siis raadiosidel põhinevale tehnoloogiale F4G.
Selleks ajaks võiks Telia lairibaklientide jaotus olla umbes selline, et 50% klientidest kasutab optikat, 40% VDSL2 ja G.Fast tehnoloogiaid ning 10% F4G lahendust. See, millist lahendust konkreetses piirkonnas kasutama hakatakse, sõltub nii piirkonna rahvastiku tihedusest kui ka seal asuvatest praegustest ühendustest.
„Pilt võiks siis olla umbes selline, et 80% meie klientidest saavad kasutada vähemalt 100 Mbit/s kiirusega internetti,“ lisas Praakel.
Tema kinnitusel on Telia enda esimene eelistus alati optiline ühendus ning kui vähegi võimalik, panustatakse sellele.
Seotud lood
Faktum & Ariko viis läinud aasta lõpus läbi uuringu „Suurettevõtete teenindus“, mille raames küsiti eestimaalastelt tagasisidet kohalike suurfirmade teeninduskvaliteedi kohta.
Eesti toetas reedel Brüsselis Euroopa Liidu telekomiministrite nõukogul EL-i sidealase õiguskeskkonna muutmist, mis soodustaks liikmesriikidel võtta kiiremini kasutusele uue põlvkonna võrgutehnoloogia ehk 5G.
Telia tegi viimaste aastate parima neljanda kvartali tulemuse Telia Eesti ärikasum ulatus 2016. aasta viimases kvartalis 21,2 miljoni euroni, kasvades aastaga 16,5%. Ettevõtte müügitulu oli samal ajal 76,2 miljonit eurot.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.