• 22.11.16, 00:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: Eesti noored kasutavad töö otsimiseks sotsiaalmeediat

Enam kui veerand 18-29-aastastest Eesti noortest on hetkel aktiivselt uue töökoha otsinguil ning suur osa nendest kasutab töö leidmiseks Facebooki või teisi sotsiaalvõrgustikke. Selline trend joonistub välja Euroopa tööandjate algatusel läbiviidud värskest uuringust “Twiployment 4 Youth", mille eesmärgiks oli selgitada, kuidas noored uue töökohani jõuavad.
Uuring: Eesti noored kasutavad töö otsimiseks sotsiaalmeediat
  • Foto: Pixabay
Ettevõtjaid ühendava “Alliance for YOUth” ühenduse poolt tellitud ja uuringufirma Nielsen poolt läbiviidud uuringu kokkuvõte tõdes, et 28 protsenti Eesti noortest otsib uusi tööalaseid väljakutseid. Tööd ei otsi pelgalt töötud noored, vaid ka osa nendest, kellel on töökoht juba olemas.
Uuringu kokkuvõttest nähtub, et:
- 17% noortest töötavad, aga otsivad uut väljakutset;- 11% ei tööta ja otsivad tööd;- 57% töötavad ega otsi hetkel uusi väljakutseid;- 14% ei tööta ega otsi ka tööd.  
Uuringu tulemuste kohaselt kasutavad noored töökoha leidmiseks peamiselt internetti, eelistatuimaks kanaliks on spetsialiseerunud tööportaalid, mida kasutab üheksa kümnest noorest tööotsijast Eestis. Samas tõdeb 49 protsenti noortest, et kasutab tööotsingutel ka sotsiaalmeediat, 29 protsenti külastab võimalike tööandjate kodulehti ja 20 protsenti jälgib ajalehtedes avaldatud töökuulutusi. Lisaks eelnevale märkis 44 protsenti vastajatest, et lähtub otsingutes ka sõprade ja tuttavate soovitustest.  
“Noorte põlvkond kasutab töö otsimiseks interneti potentsiaali maksimaalselt ära – nad ei külasta pelgalt tööportaale, vaid loodavad ka teistele infoallikatele internetis,” tõdes Nielseni Baltikumi direktor Ilona Lepp.“Uuring tõi välja, et sotsiaalmeediat, eelkõige Facebooki, peetakse heaks võimaluseks uurida ettevõtete tausta potentsiaalse tööandjana. Firmade sotsiaalmeediakontod annavad noortele võimaliku tööandja kohta kasulikku infot – näitavad nende tegevusi, organisatsiooni kultuuri ja traditsioone ning ka seda, mida teised inimesed ettevõttest arvavad,” selgitas Lepp.  
69 protsenti uuringus osalenud noortest tõi välja, et kasulikku infot leiab ettevõtete endi kodulehtedelt ja 65 protsenti leidis, et sotsiaalmeediakontodelt on kasulik lugeda teiste inimeste kommentaare ja soovitusi ettevõtte tegevuse kohta. 56 protsenti vastanutest usub, et sotsiaalmeedia on tänapäevane ja innovaatiline viis tööotsinguteks ning sobitub kõige paremini noorte ootustega.  
Sotsiaalmeedia kanalitest konkurentsitult kõige enam kasutatakse Eestis tööotsinguil Facebooki, seda on maininud 94 protsenti uuringus osalejatest. Sellele järgneb LinkedIn 13 protsentiga ning Google+ 7 protsendiga.
Uuringu kohaselt arvestab enamik noortest ka sellega, et potentsiaalne tööandja võib vaadata kandideerija sotsiaalmeedia profiili ning sobimatu postitus või pilt võib tähendada konkurentsist väljalangemist. 70 protsenti noortest kinnitab, et on seadnud sotsiaalmeedia sätted nõnda, et nende isiklik info poleks võõrastele nähtav. 69 protsenti tööotsijatest väldib sobimatu sisu jõudmist oma kontole ja 53 protsenti kustutab mõne konto tööotsingute ajaks. 37 protsenti noortest inimestest tõdes, et on püüdnud läbi sotsiaalmeedia konto ennast heas valguses näidata, lisades sinna oskuseid ja saavutusi ning laadinud üles esindusliku profiilipildi.  
"Alliance for Youth" on Nestlé poolt ellukutsutud ja Euroopa ettevõtteid ühendav programm, mis tegeleb noorte tööpuudusest tulenevate sotsiaalsete ja majanduslike probleemidega, selle raames aidatakse Euroopa noortel astuda esimesi samme tööturul. "Twiployment 4 Youth" uuringu viis 18-29-aastaste noorte seas läbi uuringufirma Nielsen ja selle üheks eesmärgiks oli selgitada välja, kas ja kuidas kasutavad Baltimaade noored tööotsingul sotsiaalvõrgustikke.

Seotud lood

Uudised
  • 23.03.16, 22:35
IT tudeng, mida Sinul pakkuda on? Karjäärimess tööandja pilgu läbi.
18. märtsil toimunud Tartu ülikooli arvutiteaduse instituudi karjääripäeval võitlesid 24 IT firmat programmeerimistudengite tähelepanu nimel, et endale värsket tööjõudu kasvatada.
Uudised
  • 04.11.16, 17:07
Valitsus toetab välistööjõu palkamise soodustamist Eestis
Valitsus toetas 3. novembri istungil seadusemuudatuse ettepanekuid, mis leevendavad hooajalist tööjõupuudust ja soodustavad välisspetsialistide Eestisse toomist.
Uudised
  • 04.10.16, 00:14
CV Keskus: Mida õppida, et tulevikus oleks tööd?
CV Keskuse värske analüüsi kohaselt muutub erialavalik aina olulisemaks – juba praegu on suured palgakäärid erialade lõikes ja vahe kasvab veelgi.
Uudised
  • 18.05.16, 22:49
IT-tööjõukriis. Kas suudame mõelda kastist välja?
Eelmise nädala neljapäeval toimus ITuudised ja Äripäeva korraldatud IT-tööjõukriisi konverents, kus osales ühes aruteluringis ja esitleb siinkohal mõned mõtted seoses konverentsiteemaga Helmes AS kvaliteedipartner Raul Ennus.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 15:13
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele