Juba mõnda aega on arutletud selle üle, kas Facebook võiks LinkedIn’ile pakkuda konkurentsi värbamisäris. Selle nädala alguses avastas TechCrunch üllatusena oma Facebook’i lehelt võimaluse jagada töökuulutusi.
„Olles jälginud väiksemate ettevõtete käitumist Facebook’is, oleme märganud, et paljud neist jagavad töökuulutusi oma lehel. Testime hetkel valitud kasutajate peal võimalust luua oma lehele töökuulutus ning võtta vastu kandideerimisavaldusi,“ selgitab Facebook’i esindaja.
Mida see värbajate jaoks tähendab?
LinkedIn’is on 467 miljonit kasutajat, samal ajal kui Facebook’is on neid 1,79 miljardit. See tähendab, et peaaegu kõigil on Facebook’i profiil, mis rohkemal või vähemalt määral annab infot kasutaja varasema töökogemuse, hariduse ning huvide kohta. Värbajad saavad nüüd töökuulutuste lisamisel ja jagamisel seda infot arvesse võtta.
Uuendus võimaldab tööandjatel jagada töökuulutusi spetsiaalselt selleks ette nähtud formaadis ning tõsta esile konkreetseid üksikasju nagu tööaeg- ja koht, vajalik kvalifikatsioon, palk jne. Lisaks sellele saavad jagatavad töökuulutused spetsiaalse disaini, tänu millele paistavad need uudistevoos teiste teemade seas silma ning jõuavad seeläbi kiiremini potentsiaalsete kandidaatideni.
Jagatavad töökuulutused ilmuvad eraldi „jobs tab“ sektsioonis, mida on tänu eraldi maandumislehele võimalik jagada ka potentsiaalsete kandidaatidega. Kui tegemis on atraktiivse tööandjaga, võimaldab see kasvatada ka lehe jälgijate hulka.
Kandideerimiseks tuleb vajutada „Apply Now“ nupule, mis käivitab kasutaja Facebook’i lehel oleva info põhjal eeltäidetud ankeedi. See võimaldab tööotsijatel kandideerida erinevatele ametikohtadele kiirelt ja mugavalt.
Kandideerimisavaldused jõuavad automaatselt lehe haldaja Facebook’i postkasti, võimaldades kandidaatidega suhelda „Facebook Chat“ vahendusel. Kuna samasse postkasti jõuavad ka kõik ülejäänud kirjad, pakub Facebook parema haldamise huvides ka võimalust suunata kandideerimisavaldused värbaja e-mailile.
Sarnaselt teistele Facebook’i reklaamvormidele on võimalik ka töökuulutusi lisatasu eest kuvada rohkemate kasutajate uudistevoos, jõudes nii suurema hulga potentsiaalsete kandidaatideni. Facebook konkureerib seeläbi otseselt LinkedIn’i turundusvõimalustega.
Täna on töökuulutuste lisamine Facebook’i alles testimisjärgus ning ei ole teada, kas ja millal see Eesti kasutajateni jõuab. Igatahes on, mida oodata!
Autor: Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht
Seotud lood
Valitsus toetas 3. novembri istungil seadusemuudatuse ettepanekuid, mis leevendavad hooajalist tööjõupuudust ja soodustavad välisspetsialistide Eestisse toomist.
Tarkvara- ja disainiettevõte Proekspert soovib Pärnusse värvata vähemalt 5 töötajat, et avada suvepealinnas harukontor ja tuua tarkasid töökohti ka väljapoole tavapäraseid keskuseid Tallinnas ja Tartus.
Alanud on registreerimine täiskasvanute ümberõppe programmi „Vali IT!“ (www.vali-it.ee ).
Infotehnoloogia TOPi võitnud ASi Tieto Estonia tegevjuhi Anneli Heinsoo sõnul suurenevad sektoris heade spetsialistide palgad kiiresti, kuid teenuste hind püsib aastaid samal tasemel. Tekkinud olukorda aitavad leevendada rahvusvahelised projektid.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.