Uberi lobitööl on mõru maitse juures, aga kui suures plaanis jääb aegunud seadusandlus uutele ärimudelitele jalgu, siis on Eesti riigil võimalus teha kiire ja õiglase lahendusega maailmas ajalugu, arvab Ettevõtluskõrgkooli Mainor tegevjuht Kristjan Oad.
- Foto: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
Kristjan Oadi sõnul on ärimudeli innovatsioon Eesti jaoks üks olulisemaid innovatsiooni liike. “Ressursimahukas tooteinnovatsioon ei pruugi meie ettevõtetele jõukohane olla, seega peame seda enam väärtustama ärimudeli innovatsiooni. Kui on näha, et seadusandlus takistab uusi ärimudeleid, siis kaob ühiskonnal motivatsioon neid leida,” rääkis Oad.
Majandus liigub Oadi sõnul eest ära, kui õigusloome kujundamine võtab kümme aastat aega. Tema arvates peaks me maailmale näitama, et riik on operatiivne ning suudab kiirelt luua selliseid regulatiivseid lahendusi, mis sobivad muutuva majandusega.
“See ei tähenda lobile allumist ja paragrahvi müümist. Riigi üks põhifunktsioon on mängureeglite kehtestamine ning siin on mõistlik konservatiivsus õigustatud. Aga konservatiivsusel ja stagneerumisel on vahe. Kui erasektor loob uue ärimudeli, siis peab riik nägema suurt pilti ja disainima sobiva regulatsiooni, mis kaitseb ka nõrgemate osapoolte huvisid. Arvestades jagamismajanduse kõlapinda maailmas, peaksime praegu väga aktiivselt lahendust otsima,” rääkis Oad.
Kui Eesti ütleb põhimõtteliselt Uberile või Airbnb-le “ei” ja vaidleb selle üle aastaid, siis Oadi sõnul otseselt midagi hullu ei juhtu, aga kaotsi läheb hea võimalus. "Meil on võimalus olla maailmas esimesed, kes suudavad riigi tasemel kujundada jagamismajanduse jaoks sobilikud õiguslikud lahendused. Tehnoloogiliselt Eesti juba on esirinnas, me võiks seda olla ka õigusruumi arenemisvõimelt.”
Seotud lood
PINS püsikliendiprogramm teeb koostööd tehnoloogiafirmaga Uber, et pakkuda oma liikmetele Eestis uut kliendikogemust. Alates 10. märtsist saavad programmi liikmed teha Tallinnas Uberiga 10 euro väärtuses tasuta sõidu, teatas PINS tegevjuht Gabi Kool.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud ning Technopolis Group Eesti OÜ ja Ernst & Young Baltic ASi poolt läbi viidud uuringust selgub, et kolme Eesti suurima jagamismajanduse sektori käive oli 2016. aastal 40,3 miljonit eurot.
Uber otsustas oma finantstulemused esmakordselt avalikustada, kirjutab Bloomberg.
Kokkuleppevedusid vahendav Uber vähendas 1. juulist teenuste hindu. Keskmine sõidu maksumus väheneb seeläbi 25%. Hinnalangetusega saab Uberist linna odavaimat autotransport, millega soovitakse seeläbi vähendada autostumist Tallinnas.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.