Eile valis ekspertidest koosnev žürii Eesti 2015. aasta parimaks e-teenuseks e-Residentidele digitaalse ID taotlemise keskkonna, mis juba teenuse käivitamise avanädalal tõstis Eesti e-Residentsust taotlevate inimeste hulka mitukümmend korda.
Žürii esinaise Aet Rahe sõnul lähtus žürii otsust tehes eeldusest, et
e-Residentsuses on peidus suur potentsiaal, mis aitab kasvatada Eesti majandusruumi tervikuna. „Kaalutlemisel püüdsime hinnata mitte puid, vaid metsa puude taga. e-Residentsus avab uusi võimalusi, mida on raske veel konkreetsetesse numbritesse arvestada, kuid kui eesti insenerirahvas seljad kokku paneb, siis ei ole kahtlustki, et suudame välja mõelda uusi nutikaid teenuseid,“ sõnas žürii esinaine Aet Rahe.
Lisaks peavõitjale valis žürii välja ka võitjad erasektori, avaliku sektori ja kodanikuühiskonna e-teenuste kategooriates.
Avaliku sektori e-teenuste kategoorias võitsid
Maanteeameti e-teenused, mis võimaldavad sõiduki tausta kontrollida, juhilubasid vahetada ning sõiduki omanikku elektrooniliselt vahetada. Maanteeameti hinnangul aitab ainuüksi juhiloa elektrooniline väljastamine hoida sel aastal kokku 5000 ametnikutöö tundi.
Erasektori e-teenuste kategoorias võitis
Barking, mis aitab parkimiskohtade omanikel tuua vabad parkimiskohad turule. Tänaseks on Barking sel moel laiemalt kasutatavaks teinud juba rohkem kui 1300 parkimiskohta Tallinnas.
Kodanikuühiskonna e-teenustest võitis
Eesti Filmi Andmebaas, mis koondab informatsiooni kõikide Eesti filmide kohta.
Parima e-teenuse publikupreemia võitis aga Sport ID, mille poolt hääletas Facebookis rohkem kui 600 kasutajat. Sport ID aitab ettevõtetel ja asutustel paremini hallata töötajate sportimiskulusid koondades muuhulgas erinevad spordikulude kompenseerimiseks mõeldud tšekid üheks arveks.
Eesti ettevõtted, organisatsioonid ja eraisikud esitasid parima e-teenuse konkursile 67 e-teenust, mis aitavad lihtsustada igapäevast elu, tegeleda paremini äriga ning suhelda ametiasutustega. Avaliku sektori teenuseid konkureeris 22, erasektori teenuseid 39 ning kodanikuühiskonna teenuseid 6.
Parima e-teenuse tiitel on suurim riiklik tunnustus Eesti e-teenustele. Konkursi kandidaatide seast valitakse välja ka teenused, mis esindavad Eestit rahvusvahelisel e-teenuste konkursil World Summit Award.
Konkursi žüriisse kuulusid Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) riigi infosüsteemide osakonna juhataja Aet Rahe, disainer ja ettevõtja Tõnu Runnel, kodanikuühiskonna ekspert Hille Hinsberg, ettevõtja Rain Rannu, World Summit Awardi esindaja Eestis Katri Ristal, Riigi Infosüsteemi Ameti analüütik Anto Veldre ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi infoühiskonna teenuste osakonna juhataja Janek Rozov.
Seotud lood
Juuni lõpu seisuga e-residendiks saamiseks esitatud taotluste arv riikide kaupa.
Eesti ettevõtted, organisatsioonid ja eraisikud esitasid parima e-teenuse konkursile 67 e-teenust, mis aitavad lihtsustada igapäevast elu, tegeleda paremini äriga ning suhelda ametiasutustega. Esitatud kandidaatidega saab tutvuda siin.
Iga e-teenuse looja peaks mõtlema, kuidas tema loodud lahendus numbrites mõõdetavat kasu toob, kirjutab konkursi „Eesti parim e-teenus“ žürii esinaine Aet Rahe.
4. juunil selgub konkursi "Eesti parim e-teenus 2015" võitja, mis valitakse konkursile laekunud 67 e-teenuse seast. Videos jagab žürii liige Aet Rahe nõuandeid, kuidas e-teenust paremini läbi mõelda ja mida võiks konkursil osalemiseks arvesse võtta.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.