Üha enam on juttu olnud aktsiaturgudel tekkivast mullist, misjärel otsustas üks analüütik koondada andmed Twitteris räägitava mulli kohta ning analüüsida tulemust.
MarketWatchis kolumni kirjutanud ACSI tegevjuht Paul Hawtin koostas enda sõnul lihtsa algoritmi, et otsida viimase kuue kuu jooksul (28. november kuni 28. mai) otsida Twitteri säutse sõnaga "mull" koos teiste finantsturgudega seotud märksõnadega.
Säutsude arv sõnaga „mull” Twitteris:
1. kuu – 1682. kuu – 1813. kuu – 2084. kuu – 7625. kuu – 29846. kuu – 29 632
Lihtsalt peale vaadates on näha väga järsku tõusu mulliga seotud säutsudes. Küsimus on selles, kas inimesed säutsuvad meediast kuuldud kuulujutte mullist või on inimestel tegelikult ka hirm aktsiaturgude ülekuumenemise ees?
Eeldades, et mull on moodustunud, millal see siis lõhkeb? Sellele soovivad kõik kauplejad ja investorid vastust. Mullid loovad kauplemiseks suurepäraseid võimalusi, kuid on ka ohtlikud.
Hawtin soovitab vältida ahneks muutumist. Ärge minge kohe mingi muutusega kaasa, vaid oodake selle kinnistumist, soovitab ta. Esialgu võib küll kiirest muutusest ilma jääda, kui n-ö "valestart" võib veelgi kallimaks osutuda. Mulli kasvades soovitab Hawtin panuseid vähendama hakata, sättides endale turutasemeid, mille pealt tasub enda positsioone vähendama hakata ning kasumit võtta.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.