Andmekaitse Inspektsioon (AKI) seirab 40 suurema jaemüügiga tegeleva ettevõtte kodulehti, et saada ülevaade, kuidas kauplused kasutavad isikuandmeid.
6.-10. maini vaadatab inspektsioon üle suuremate kauplusekettide kliendiprogrammide tüüptingimused eesmärgiga selgitada välja, kuidas kauplused kasutavad kliendikaartide ja sooduskampaaniate raames kogutud isikuandmeid.
Eraettevõtteile privaatsuspoliitika avaldamist seadus ette ei näe, kuid isikuandmete kogumine, tarbimisharjumuste analüüsimine või muul viisil isikuandmete kasutamine peab käima kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega, selgitas inspektsiooni nõunik Silver Sarapuu.
"Kaubanduskettide suured kliendiandmebaasid tekivad tavaliselt kliendikaardi väljastamise või loosimiskampaaniate käigus. Senine praktika on näidanud, et inimesed ei tea, millisteks tegevusteks kauplustele nõusolek anti, see võib olla tingitud inimese enda vähesest huvist, aga ka ettevõtte puudulikust infost andmete kasutamise kohta," rääkis Sarapuu. "Andmetöötleja kohustus on teha kättesaadavaks isikuandmete töötlemise tingimused – millisel eesmärgil andmed kogutakse, kaua säilitatakse, kellele edastatakse jne."
Andmekaitse Inspektsioon võtab vaatluse alla toidupoodide, sporditarvete, riiete- ning jalanõumüügiga tegelevate ettevõtete kodulehed. Samuti tuntakse huvi kliendiandmete kasutustingimuste vastu meelelahutusasutuste, elektroonika-, ilutoodete-, ehitus- ja tarbekaupu müüvate ettevõtete kodulehtedel.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.