Homme viimast päeva Nortali tegevust Eestis juhtiva Taavi Kotka sõnul võiks tarkvarafirma olla 2015. aastaks börsiküps.
"Üheks Nortali pikaajaliseks eesmärgiks on olla börsikõlbulik aastaks 2015," ütles ta ajakirjale Director. See tähendab olla piisavalt käivet ja kasumit teeniv, läbipaistev, tõestatud kasvuvõimega, lisas ta. Selle eesmärgi täitmise üheks eelduseks on ühtne bränd, viitas ta eri riikides eri nimesid kasutanud Webmedia muutumisele Nortaliks tänavu mais.
Tema sõnul oli ettevõtte esmaeesmärk saada Eesti suurimaks tarkvaraettevõtteks. "Kui 2004. aastal selle saavutasime, kaotasime ühtlasi ka suure osa oma võtmetöötajatest," lisas Kotka. Juhtkond uskus toona, et põhjuseks olid ületunnid, mida tiim oli pidanud eesmärgi täitmiseks aastaid tegema. "Täna järele mõeldes oli kindlasti oma osa selles, et me ei osanud meeskonnale õigeaegselt ja piisavalt hästi selgitada, miks seda tapmist vaja oli ja mille nimel nad peaksid edasi pingutama," rääkis Kotka.
Uueks eesmärgiks sai ettevõtte väärtuse maksimeerimine aastaks 2010 ning kirsina tordil ka unistus võimalikust rikkalikust mahamüümisest. "Üsna pea sai selgeks, et siht, mis sobib juhtkonnale, ei sobi alati spetsialistidele ning kuigi juhtkond peab tegevuse planeerimisel lähtuma omanike püstitatud eesmärkidest, ei saa töötajate jaoks see siht olla ainult raha," märkis ta.
2010 toonast Webmediat maha ei müüdud. Küll ostsid nad samal aastal ASi Cybernetica meditsiiniüksuse, edasi Microlinki infohaldusega tegeleva osakonna ning mullu Soome firma CCC Corporation OY.
"Olime masu saabudes oma äri kiirelt ja paindlikult ümber korraldanud ning vähemalt finantsiliselt muutustega hästi toime tulnud," kommenteeris ta Directorile.
Eelmise aasta jaanuaris ütles Taavi Kotka BNSile, et Webmedia grupi kasum peab kasvama viie kuni seitsme miljoni euroni, et grupp oleks valmis börsile minema. "Webmedia plaanib kasvatada kõikide turgude ja tütarfirmade pealt käivet ja kasumit," lisas ta, märkides, et eeskätt tuleb kasv Eestist väljastpoolt.
Soome firma ostust teavitanud pressikonverentsil eelmise aasta mais kinnitas ta, et Webmedia saavutas suuruse, millega on valmis börsile minema. "Kolme-nelja aasta pärast võib see teoks saada," lisas ta.
Nortali käive oli 2009. aastal oli 15,3 miljonit eurot ja puhaskasum 1,8 miljonit. Aasta hiljem saavutati käibeks 15 mln eurot ning kasumiks 2 mln eurot. Mullu tegi ettevõte 33,9 mln eurot käivet ja 3,9 mln eurot kasumit.
650 töötajaga Nortalil on 15 kontorit kaheksas riigis. Kliente on neil 22 maalt. Ettevõte loodi 2001. aastal.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.