Motorola esitles eile uue põlvkonna
nutitelefoni, mis on esimene mitmest, mida arendatakse koostöös Google'iga.
Analüütikud telefoni disaini suhtes väga suures vaimustuses ei ole, aga lootused on rajatud sotsiaalse võrgustikuga eesotsas Facebooki ning Twitteriga, kirjutas Reuters.
Pärast telefoni esitlust kerkis Motorola aktsia hind 1,5 protsenti 7,97 dollarini ehk vaid veidi rohkem, kui turg tervikuna. Enne telefoni esitlust oli aktsia hind 8,15 dollarit.
Võrdluseks, kui Palm esitles jaanuaris uut telefoni, hüppas aktsia hind tervelt 35 protsenti.
Samas on ootused olnud üsna suured. Viimase kuuga, mil kuuldused uuest telefonist juba liikusid, oli aktsia hind kallinenud kümnendiku võrra.
Telefoni hakatakse neljandas kvartalis müüma Ameerika Ühendriigis nimega Cliq ning mujal maailmas saab nimeks olema Dext. Kauplustesse tuleb Cliq vahetult enne tänupüha, teised versioonid tulevad müüki vahetult enne aastavahetust.
Eelmise aasta augustist ettevõtte tegevjuhiks saanud Sanjah Jha kinnitas, et Cliq saab olema Motorola jaoks pöördepunktiks. See ei tähenda, et ollakse nagu iPhone, üks telefon mõne variatsiooniga, mis meelitab kümneid miljoneid ostjaid. Pigem on tegemist esimese telefoniga tosinast, mis peaks meelitama erinevaid kliente, vahendas juhi sõnu The New York Times.
Motorola eelmise hitt-telefoni, üliõhukese Razri turule tulekust on möödas pea tervelt viis aastat ning Motorola on kaotanud viimastel aastatel märkimisväärselt turuosa. Kui 2007. aasta esimeses kvartalis oli Motorola turuosa analüüsikeskuse Gartner andmetel 18,4 protsenti, siis selle aasta teises kvartalis oli see vaid 5,6 protsenti.
Täna on Motorola aktsia hind siiski kerkinud 4,4 protsenti 8,31 dollarini.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.