• 24.11.16, 08:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kodune hind tõstis rändlust lähiriikides kümneid kordi

Alates ajast kui Telia klientidel avanes võimalus kasutada mobiilset andmesidet Baltimaades ja Skandinaavias koduturu hinnaga, on mobiilse interneti tarbimine nimetatud piirkondades läbi teinud tohutu kasvu.
Kodune hind tõstis rändlust lähiriikides kümneid kordi
  • Foto: Janika Kuusik, Telia Eesti personaliüksuse direktor
Näiteks andis Telia jaanuaris kõigile Mobiilse Elu klientidele võimaluse Eestis kasutamiseks mõeldud internetti kasutada ka teistes Baltimaades (Läti, Leedu) ja Skandinaavia riikides (Soome, Rootsi, Taani, Norra) täpselt samadel tingimustel. See tähendab, et mobiilse interneti kasutamine kõigis nimetatud riikides toimub Eestis kehtiva hinnakirja alusel ja välismaal ei kaasne mobiilse interneti kasutamisega mingeid lisatasusid. Sellel sammul on olnud väga märgatav mõju, kuna nendes piirkondades on mobiilse interneti tarbimine kasvanud aasta algusega võrreldes 33 korda.
Kuna ELi üldise rändlust puudutava regulatsiooni mõjul kahanesid rändlusteenuste hinnad ka muu Euroopa vaates 75%, siis just andmeside kasutajate hulgas on näha muretumat mobiilikasutust, sest kõrgete tasude pärast ei pea enam muretsema ka telefonis internetti kasutades. Lühikese ajaga on välismaal mobiilse interneti kasutajate arv kasvanud 20% võrra.
„Andmeside mugav kasutamine ei ole mitte oluline vaid Eestis – kes ei tahaks istuda Hispaanias rannas ja sõpradega tšättida ilma, et peaks kogu aeg wifi võrku otsima või rannabaarist paroole küsima. Rändluspakkumiste eesmärk on anda inimestele vabadus, et Euroopa Liidus reisimine oleks mobiilikasutamise vaates sama mis Eestis,“ sõnas Telia Eesti teenuste juht Helve Rammul. 
Kui märtsi lõpus rakendus koduturu hinnastuse loogika mobiilsele kõnesidele, hakkasid ka need mahud kiirelt kasvama. Samas pole see kasv siiski võrreldav 33-kordse internetimahtude tõusuga.
Alates 15. juulist võimaldab Telia kõigil USAsse reisijatel kasutada senisest 2,5 korda enam mobiilse interneti mahtu sama hinnaga. Kui varem sai Ameerika Ühendriikides kasutada Nädalapaketiga valitud riikides 400 megabaidi ulatuses mobiilset andmesidet, siis alates 15. juulist on uue Nädalapaketiga võimalik kasutada kuni 1 GB nädalas. Ka sellel on olnud reisijate andmesidekasutusele märgatav mõju – mobiilse andmeside kasutajaid on USAsse reisijate seas varasemaga võrreldes kaks korda enam.

Seotud lood

Blogid
  • 20.01.16, 14:27
Sisseostetud IT-teenus säästab aega
Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
Blogid
  • 20.09.16, 17:07
Cherwell – tarkvara, mis võimaldab ettevõttel olla uuendusmeelne
Teenuste haldusprogramme on väga palju, kuid vähestel juhtudel on võimalik kasutada lahendust, kus tarkvara ei vaja edasiarendamiseks ja seadistamiseks koodikirjutamist. Just selline lihtne tööriist on Cherwell Service Management, mida pakub Telia. Cherwell toimib nagu iga teine äriprotsess.
Blogid
  • 15.04.16, 13:56
Videokonverents kaotab vahemaad
Telia Eestil on videokonverentsiteenuse pakkumise ja kasutamise alal kogemusi alates 1996. aastast. Telial on üle Eesti umbes 30 videoruumi, kus saab suhelda kolleegide ja koostööpartneritega. Sellest, kui palju on videokonverentsilahenduses 20 aasta jooksul muutunud, kirjutab Marko Laurits, videokonverentsi tootehaldur.
Blogid
  • 03.06.16, 12:32
IT kasutamiseks pole vaja oma seadmeid ega spetsialisti
Telia Eesti eelkäijad on IT-turul tegutsenud sisuliselt uue Eesti aja algusest. Aastatega on kogutud palju teadmisi ning tekkinud selge ülevaade klientide soovidest. Üks aina kasvavaid trende on IT-teenuste ja -taristu sisseostmine.
  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 13:34
Tehnoloogia, protsessid. Kui tugev on sinu ettevõte kui “maja”?
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele