Kui ummikus istuvad sajad sõidukid, siis kes ületab ristmiku esimesena? Õige vastus on buss, mis sõidab mööda eraldatud turvalist sõidurada, kuhu teised ei pääse. Samal põhimõttel pakub Telia hallatud laivõrgu teenust: see on äriklientidele infosüsteemide jaoks loodud kiire ja turvaline võrk, mida saab nüüd kasutada ka mobiilsete nutiseadmetega ja seal, kuhu kaabel ei ulatu.
Lähemalt räägib Telia Eesti tootejuht Edgar Runge.
Pakume oma äriklientidele ühenduste loomiseks erinevate kontorite, kodukontorite ja nutiseadmete vahel hallatud laivõrgu teenust, mida saab laiendada ka kiire ja privaatse mobiilsidevõrgu kaudu. Me ei kasuta ühenduste pidamiseks avalikku internetti, vaid Telia magistraalvõrku. Tavaline internet ei sobi prioriteetsete tööasjade korraldamiseks ja seda eelkõige oma ebaturvalisuse pärast. Avaliku interneti igas sõlmes jookseb paljude kasutajate info füüsilise järjekorra alusel ja ettevõtte rakenduste sujuva töö tagamine on raskendatud.
Hallatud laivõrgu teenust pakume kaabli ja raadiovõrgu kaudu ning nüüd ka mobiilsidevõrgus 4G kiirustega. See on personaalne ja turvaline võrk ka mobiilsetele nutiseadmetele. Teenus ei puutu kokku avaliku internetiga, harukontorid ja töökohad on avaliku interneti uudishimulike silmade jaoks nähtamatud. See võimaldab saavutada rakenduste sujuvamat tööd, osutada teenuseid tõhusamalt, parandada tööviljakust ja tagada kliendirahulolu kõige kõrgemal tasemel.
Pakume oma teenust turvalise ja kindla taristu baasil, tagame ettevõtetele ligipääsu andmetele ning infovahetust eraldatud isiklikus võrgus ehk „oma sõidurajal“, kuhu ei pääse ligi keegi muu ja mis on mõeldud just sellele kasutajale. Laivõrgu infovahetus on stabiilne ja turvaline, sest see ei toimi avatud interneti põhjal, vaid liigub muust liiklusest eraldi, justkui metroorong sõidaks segamatult maa all oma rada.
4G kiirusega personaalne võrk mobiilside kaudu avab uued võimalused nii nende ettevõtjate jaoks, kelle rakendused on seotud nutiseadmetega, kui ka neile, kellel on tööalaselt palju liikumist mitme kontori või erinevate linnade vahel. Kui avalikus võrgus tehtavaid toiminguid tuleb turvata internetiohtude eest, siis piiratud keskkonnas on need ohud maandatud, sest selle kasutajad ei ole teiste jaoks nähtavad ja sealset tegevust ei saa skaneerida ega jälgida.
Hallatud laivõrgu teenuse eelised:
turvalisus – võrk on personaalne ega ole leitav kõrvaliste isikute poolt;
kvaliteetse andmeside kasutamine muudab kasutaja töö kiiremaks ning kogu äri sujuvamaks;
kaugtöövalmidus – saab kõike tööd teha distantsilt;
äriklassiseadmed ja haldus on teenuse tasu sees – ei pea investeerima seadmetesse ega pidama üleval võrguspetsialiste;
lihtsalt skaleeritav – teenust saab laiendada ja vähendada kiirelt ning mugavalt;
hallatud laivõrgu kaudu saame pakkuda ka hallatud sisevõrgu lahendusi.
Ettevõtte laivõrgu saab häälestada prioriteetide järgi
Kinnises võrgus saab kasutada interneti teenuseid tsentraalse tulemüüri kaudu. Kuna aga interneti kasutamise õigus on muutunud inimestele sama loomulikuks nagu söömine ning lisaks igapäevasele tööle soovitakse lõunapausidel lugeda uudiseid või kasutada oma töös sotsiaalmeediat, võib see segada ärikriitilisi rakendusi. Selleks, et inimesi ei peaks keelama ning samas ei segaks kõrvalised toimingud ettevõtte tööd, saab paika panna tegevuste prioriteedid: esmaselt teenindab laivõrk klientide ja raamatupidamisega seotud tegevusi ning kui kiiruse mahtu üle jääb, saab seda kasutada hierarhias järgmiste, vähemoluliste tegevuste jaoks. Tark andmeside sorteerimine hoolitseb, et eelisjärjekorras liigub tulemusliku töö jaoks tähtsam infovahetus ja alles siis vähemolulisemad andmed.
Teenuse toimimist tutvustav skeem.
Seotud lood
Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
Teenuste haldusprogramme on väga palju, kuid vähestel juhtudel on võimalik kasutada lahendust, kus tarkvara ei vaja edasiarendamiseks ja seadistamiseks koodikirjutamist. Just selline lihtne tööriist on Cherwell Service Management, mida pakub Telia. Cherwell toimib nagu iga teine äriprotsess.
Telia Eestil on videokonverentsiteenuse pakkumise ja kasutamise alal kogemusi alates 1996. aastast. Telial on üle Eesti umbes 30 videoruumi, kus saab suhelda kolleegide ja koostööpartneritega. Sellest, kui palju on videokonverentsilahenduses 20 aasta jooksul muutunud, kirjutab Marko Laurits, videokonverentsi tootehaldur.
Telia Eesti eelkäijad on IT-turul tegutsenud sisuliselt uue Eesti aja algusest. Aastatega on kogutud palju teadmisi ning tekkinud selge ülevaade klientide soovidest. Üks aina kasvavaid trende on IT-teenuste ja -taristu sisseostmine.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.