Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
VUNK kiirendi ootab7. septembrini uusi äriideesid!
MIS ON VUNK?
VUNK on Telia ärikiirendi, mis loodi 2015 koostöös Garage48 ja Startup Wise Guys’iga, eesmärgiga edendada Eesti ettevõtluskeskkonda. VUNKi idee seisneb selles, et sinna saab esitada äriideesid, mille elujõulisust hakatakse kiirendis üheskoos mentorite ja teiste osalejatega testima ning turuküpseks vormima. Kiirendis osalejad saavad erakordse võimaluse proovida ennast startup’i maailmas ning katsetada oma ettevõtja oskusi.-meetodil ilma traditsiooniliste ametijuhendite ja protsessideta. Kõik teevad seda, mida kõige paremini oskavad. Sellise meetodiga liiguvad asjad väga kiiresti edasi ning tulemused tulevad ruttu.
VUNKi kiirendil on oma tiim, kes töötab start-up
MILLISED ÄRIIDEED ON VUNK-ILE OODATUD?
Sellel aastal oodatakse VUNKile äriideesid kolmes valdkonnas – IoT (Interet of Things), digitaliseerimine ja e-kommerts. Need kolm on fookusteemad, kuid kui kellelgi on mõni muu hea äriidee, mis telekomi valdkonnaga haakub, siis võib ka sellega kiirendisse tulla. Uusi äriideesid saab vunkimiseks esitada kuni 7. septembrini.
KAS KÕIK VÕIVAD OSALEDA?
Jah, võivad. Ja osaleda võivad ka need, kellel omal äriideed pole. Näiteks saab omale valida turundaja, arendaja, disaineri või projektijuhi rolli ja liituda mõne tiimiga, mille äriidee omale kõige rohkem meeldib.
MIS JUHTUB PÄRAST IDEE ESITAMIST? MILLISEID TEGEVUSI VUNK-I PROGRAMM SISALDAB?
VUNKi raames saab osaleda erinevatel üritustel. 7. septembril toimub oma idee eelkaitsmine ehk Pre-Hack ja 9. septembril lõplik Hackaton. Hackatonil luuakse äriideedest prototüübid, mille põhjal selguvad finaalvooru pääsejad. Finaalvoor kestab neli nädalat ning seal löövad kaasa tippspetsialistid väga erinevatest valdkondadest (turundajad, IT-inimesed, disainerid, müügiinimesed, eksportijad jne) ning aitavad edasi jõudnud tiime ja äriideesid valideerida. Selle vooru lõpus toimub taas testimine, mille võitjad pääsevad edasi lõppvooru ehk kiirendisse. Kiirendis töötavad tiimid mentorite ja partneritega igapäevaselt koos. Mentorite rida on sel aastal väga väärikas. Nende seas on Telia Eesti ja partnerite juhtivtöötajaid ning tippspetsialiste. Lisaks ka Spotifyd selle algusetapis toetanud Ivo Kukavica.
Pärast kiirendi lõppu toimub lõplik tulemuste hindamine ning selguvad võitjad. Võitnud tiimide vahel läheb jagamisele 300 000eurone auhinnafond. Ent peamine, mida kogu programmi raames saab, ei ole raha, vaid kogemused ja mentorite õpetused, mis on abiks ka neile, kes finaalvooru ei jõua.
Ehitusettevõtte TREV-2 tegevusvaldkonnas armu ei anta – edukamad on need, kes suudavad IT ja tehnoloogia äri kasuks tööle panna. Nii on nad valinud teadlikult suuna, et mõned teenused tuleb sisse osta, et ise keskenduda arendamisele ja planeerimisele.
Teenuste haldusprogramme on väga palju, kuid vähestel juhtudel on võimalik kasutada lahendust, kus tarkvara ei vaja edasiarendamiseks ja seadistamiseks koodikirjutamist. Just selline lihtne tööriist on Cherwell Service Management, mida pakub Telia. Cherwell toimib nagu iga teine äriprotsess.
Telia Eestil on videokonverentsiteenuse pakkumise ja kasutamise alal kogemusi alates 1996. aastast. Telial on üle Eesti umbes 30 videoruumi, kus saab suhelda kolleegide ja koostööpartneritega. Sellest, kui palju on videokonverentsilahenduses 20 aasta jooksul muutunud, kirjutab Marko Laurits, videokonverentsi tootehaldur.
Telia Eesti eelkäijad on IT-turul tegutsenud sisuliselt uue Eesti aja algusest. Aastatega on kogutud palju teadmisi ning tekkinud selge ülevaade klientide soovidest. Üks aina kasvavaid trende on IT-teenuste ja -taristu sisseostmine.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.