• 25.02.20, 10:46

E-oste tehakse Eestis üha enam, samas keskmine ostusumma kahaneb

Eestlased ostavad veebist järjest rohkem, samas üha langeb keskmise ostu summa.
Kõige kiiremini on kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, pildil Wolti toidukuller.
  • Kõige kiiremini on kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, pildil Wolti toidukuller. Foto: Liis Treimann
SEB andmetel on võrreldes 2017. aastaga pangakaartidega teostatud e-ostude maht kasvanud enam kui poole võrra. Osa kasvust on jõudnud Eesti e-kauplejateni, kelle turuosa on tõusnud 11%ni võrrelduna 2017. aasta kuue protsendiga.
"Sellele on kahtlemata kaasa aidanud uute mugavusteenuste turule toomine, mille eest tasutakse tavaliselt üksnes e-ostude abil. Kõige kiiremini on seejuures kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, selget tõusu näeme ka kojuvedu pakkuvate kaubanduskeskuste e-ostude numbrites," kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
Kõige populaarsemateks e-ostukanaliteks Eesti elanike seas on suured rahvusvahelised platvormid (Alibaba, Aliexpress, Amazon). Kohalike e-poodide teenuseid kasutab veidi üle 40% eestlastest.
Kui e-ostukanalites teostatud kaarditehingute arv on viimase kolme aasta jooksul kasvanud, siis tehingute keskmine summa on langenud: 2017. aastal ulatus keskmise kaarditehingu summa ligi 40 euroni, 2019. aastal on see langenud 33 euroni.
"E-poodlemise statistika näitab, et e-oste tehakse rohkem, mis tähendab, et e-kaubandus on saanud üha enam meie igapäevaelu osaks, samas keskmiselt sooritatakse oste väiksemate summade eest," ütles Ainar Leppänen.
Tema sõnul on maksevahenditest populaarsed nii pangalink, krediit- kui ka deebetkaart, samuti virtuaalne pangakaart ning PayPal.
SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-19.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele