Euroopa parlament kiitis heaks uued audiovisuaalmeedia teenuste eeskirjad, mis kehtivad ka tellitavatele videoteenustele ja videote jagamisplatvormidele nagu Netflix, Youtube ja Facebook ning ka voogedastusele.
- Europarlament kiitis heaks audiovisuaalmeedia teenuste eeskirjad. Foto: pixabay.com
Parlamendi teatel on direktiivi eesmärk tõhustada alaealiste kaitset, sätestada rangemad nõuded reklaamile ja edendada Euroopa infosisu. Uued reeglid rakenduvad ka traditsioonilisele ringhäälingule.
Vastuvõetud eeskirjade kohaselt peavad audiovisuaalteenuste pakkujad rakendama vajalikud meetmed, et kaitsta alaealisi vägivaldse ja kahjuliku sisu ning vihakõne eest.
Videote jagamisplatvormid peavad edaspidi reageerima kiirelt, kui neile antakse teada võimalikust kahjulikust sisust. Eeskirjades ei nõuta sisufiltrite kasutamist, aga parlamendi nõudel peavad video jagamisplatvormid looma läbipaistvad ja lihtsalt kasutatavad mehhanismid kahjulikust sisust teavitamiseks.
Samuti kehtestatakse ranged nõuded reklaamile ja tooteasetusele lastele suunatud programmides tellitavate videoteenuste platvormidel ja täiendatakse laste isikuandmete kaitse nõudeid audiovisuaalmeedia teenuste pakkujatele.
Uute eeskirjade kohaselt ei tohi reklaamide osakaal ületada 20 protsenti saateajast ajavahemikus kl 6-18. Vahemikus kl 18-24 kehtestatakse reklaami osakaalu maksimummääraks samuti 20% sellest ajavahemikust.
Toetamaks kultuurilist mitmekesisust Euroopa audiovisuaalmeedia sektoris, peavad tellitavate audiovisuaalmeedia teenuste osutajad edaspidi tagama oma kataloogis vähemalt 30% suuruse osa Euroopa päritolu teoste jaoks.
Videote jagamisteenuste platvormidel palutakse samuti panustada Euroopa päritolu teoste edendamisse, kas investeerides nende tootmisse või panustades rahaliselt vastavatesse riiklikesse fondidesse.
Kaasajastatud direktiiv peab jõustumiseks saama veel ELi Nõukogu ametliku heakskiidu. Uued eeskirjad tuleb ELi liikmesriikidel rakendada 21 kuu jooksul pärast direktiivi jõustumist.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.