Küsimus pole enam selles, kas masinad saavad inimestest targemaks, vaid millal, tõdes Skype’i kaasasutaja Niklas Zennström Nordic Business Forumil.
„USAs moodustavad täna suurima grupi töötajaid just rekajuhid, kuid võimalik, et peagi on nad kõik tööta,“ viitas Zennström, et tehisintellekt täidab järjest enam lihtsaid ametikohti. „Masinad võimaldavad tööprotsesse optimeerida ning tehisintellekt on tõestanud, et suudab ise õppida – see on midagi, mis alles hiljuti tundus lihtsalt ülepaisutusena.“
Tule osalema!
Kogemuslugude seminar "Masinõpe ja automatiseerimine klienditeeninduses"toimub 10. oktoobril Luhtheri Masinasaalis. Loe lähemalt ja registreeru
SIIN!
Viimase kümnendi kõige suuremateks saavutusteks peab Zennström pilvetehnoloogiat ja mobiiltelefoni, kuid usub, et nüüd on aeg tehisintellekti käes.
Tööjõupuudus pärsib arengut
Zennströmi hinnangul võiks areng olla veelgi kiirem, kuid seda pärsib tööjõupuudus ning tööjõu struktuur sektori ettevõtetes. „Kapitali tuleb tehnoloogiasektorisse järjest juurde, see pole enam probleem – rahast puudust ei ole, puudus on inimestest,“ rõhutas Skype’i kaasasutaja. „Samuti on liiga vähe mitmekesisust, näiteks mehi on sektoris oluliselt rohkem kui naisi.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.