Küsimus pole enam selles, kas masinad saavad inimestest targemaks, vaid millal, tõdes Skype’i kaasasutaja Niklas Zennström Nordic Business Forumil.
„USAs moodustavad täna suurima grupi töötajaid just rekajuhid, kuid võimalik, et peagi on nad kõik tööta,“ viitas Zennström, et tehisintellekt täidab järjest enam lihtsaid ametikohti. „Masinad võimaldavad tööprotsesse optimeerida ning tehisintellekt on tõestanud, et suudab ise õppida – see on midagi, mis alles hiljuti tundus lihtsalt ülepaisutusena.“
Tule osalema!
Kogemuslugude seminar "Masinõpe ja automatiseerimine klienditeeninduses"toimub 10. oktoobril Luhtheri Masinasaalis. Loe lähemalt ja registreeru
SIIN!
Viimase kümnendi kõige suuremateks saavutusteks peab Zennström pilvetehnoloogiat ja mobiiltelefoni, kuid usub, et nüüd on aeg tehisintellekti käes.
Tööjõupuudus pärsib arengut
Zennströmi hinnangul võiks areng olla veelgi kiirem, kuid seda pärsib tööjõupuudus ning tööjõu struktuur sektori ettevõtetes. „Kapitali tuleb tehnoloogiasektorisse järjest juurde, see pole enam probleem – rahast puudust ei ole, puudus on inimestest,“ rõhutas Skype’i kaasasutaja. „Samuti on liiga vähe mitmekesisust, näiteks mehi on sektoris oluliselt rohkem kui naisi.“
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.