„Ma mäletan, et alustades oli mul alati tunne, et kuskil Ameerikas juhivad tehnoloogiaettevõtteid mingid geeniused ja nendega on väga raske konkureerida,“ rääkis Taxify juht ja asutaja Markus Villig Äripäeva raadiosaates „Äriplaani eri“.
- Taxify asutaja Martin Villig Foto: Andras Kralla
Pihta hakates sai ta aga aru, et neid ettevõtteid juhivad siiski inimesed ning kõik taandub sellele, kui palju on sul endal motivatsiooni asju ära teha. „Ei tasu liiga palju üle muretseda, et kõik need ettevõtted oleksid võitmatud.“
Villigu sõnul ei ole ka üks sõidujagamistippe Uber võitmatu. Ta märkis, et kui varem on tekkinud internetiärides alati üks suur globaalne monopol, nagu sotsiaalvõrgustike seas Facebook ning otsimootorite seas Google, siis transport on üks esimene valdkond, kus seda ei juhtu.
Õpi kogemustest!
Taxify kogemustest andmeteaduse rakendamisel klienditeeninduses kõneleb 10. oktoobril toimuval
kogemuslugude seminaril Taxify klientitoe tootejuht Toby Humphrey. Tutvu seminari programmiga ja registreeru
SIIN!
Villigu sõnul on transporditurg piisavalt suur ja lokaalne, et seal tekivad kohalikud võitjad. „Venemaal, Hiinas ja Aasias on Uber juba alla andnud ja on tekkinud suur kohalik võitja. „Me näeme, et sarnane olukord tekib rohkemates regioonides: pigem jääb alles üks-kaks tegijat, mitte nii, et on üks globaalne võitja.“ Taxify plaanib endale võtta esikoha Euroopas ja Aafrikas.
Kuula Äripäeva raadiosaadet Markus Villiguga:
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.