• 26.03.18, 12:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu loobus telefoniprobleemi tõttu käed-vabad-piletisüsteemist

Mullu augustis alustatud ning novembris ka avalikkusele testimiseks pakutud käed-vabad-piletisüsteem Jiffi lõpetab 31. märtsil Tartus töö. Süsteemi esialgu kasutusele ei võeta, sest testimise käigus ilmnesid probleemid telefonidega.
Jiffi arendaja Turnit OÜ tegevjuhi Andres Birnbaum
  • Jiffi arendaja Turnit OÜ tegevjuhi Andres Birnbaum Foto: Erakogu
„Linn tänab Jiffi meeskonda hea koostöö eest. Loodame, et esilekerkinud takistused saavad ületatud ning saame linnaliinibussides käed-vabad-piletisüsteemi juurde lähiaastail tagasi tulla,“ ütles abilinnapea Raimond Tamm.
Jiffi arendaja Turnit OÜ tegevjuhi Andres Birnbaumi sõnul täitis testimine eesmärgi. „Meie algoritmid ja majakad töötavad väga täpselt, kuid samas selgus, et süsteemi pole praegusel hetkel mõistlik kasutusele võtta. Probleem on selles, et kuna Androidil põhinevaid telefone ja nende tootjaid on väga palju, ei ole ühtset standardit, mille järgi telefone toodetakse,“ märkis ta.
Birnbaum selgitas, et paljudel odavamatel telefonidel on sees väiksema jõudlusega riistvara, mille hulka kuulub ka Bluetoothi kiip, ja need ei suuda Jiffi majakaid tuvastada, sest telefonis olev kiip on lihtsalt liiga nõrk. „Kuna odavama hinnaklassiga telefonid on praegu kõige populaarsemad, siis ei saaks väga suur hulk nutitelefonide omanikke käed-vabad-süsteemi kasutada,“ ütles firmajuht. 
Kallimad telefonid on küll piisavalt võimekad, kuid neil on tehases Bluetooth seadistatud nii, et 15-30 minuti pärast lülitatakse see automaatselt välja ja rakendus pärast seda busse enam tuvasta. Rakenduse taaskäivitamine muudaks kasutamismugavuse madalaks ning kaoks käed-vabad-süsteemi mõte, sest telefoni peaks iga kord bussi astudes kontrollima. Samuti võib tekkida olukordi, kus rakendus jätab pileti registreerimata, rääkis Birnbaum.
„Sisuliselt tähendab see, et me oleme ajast paar aastat ees. Meie süsteemi infrastruktuur ja algoritmid töötavad väga täpselt, kuid telefonitootjad ei toeta Bluetoothil põhinevaid teenuseid veel piisavalt, et saaksime pakkuda kvaliteetset, mugavat ja töökindlat süsteemi,“ selgitas Birnbaum.
Kuna poolikut lahendust bussisõitjale pakkuda ei soovita, siis ei võeta käed-vabad-piletisüsteemi hetkel kasutusele ja tegeletakse selle arendamisega edasi seni, kuni süsteem on töökindel. 
Käed-vabad-piletisüsteemi Jiffi on Tartus testitud alates augustist ning tänaseks on selle käigus 2500 testijat teinud üle 60 000 sõidu. Testimise eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas toimivad mitmed erinevad Androidil põhinevad telefonid Jiffi süsteemis ning kas süsteem peab vastu suuremale kasutajatearvule. 
Testijatelt kogutud tagasiside näitas, et käed-vabad-süsteemi suhtutakse positiivselt – seda peetakse mugavaks ning enamik soovitaks seda ka sõbrale. Samuti kasutaks enamik süsteemi edasi, kui praegused probleemid saaksid lahendatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 14:29
Kuula arutelu riigi IT-majadest. “Ohus on kogu sektori ekspordivõime”
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele