Tesla pikaajaline edu sõltub nende seni taskukohaseima ning massidele mõeldud Model 3 müügiedust. 35 000 dollari suurune hind on ligi poole madalam praegu populaarseimast Model S-i omast. Tesla teatel püsisid uue mudeli broneeringud neljandas kvartalis samal tasemel.Muski sõnul on ettevõte teel selle poole, et suuta teise kvartali lõpus toota 5000 sõidukit nädalas. Samas hoiatas Tesla aktsionäre, et neil on raskusi täpse tootmismahu prognoosimisega. Eesmärki on juba varem kaks korda korrigeeritud ning akuprobleemide tõttu suudeti neljandas kvartalis toota vaid 1550 sõidukit.
InsideEV andmetel on 35 000dollarilise põhipaketi väljasaatmine lükkunud 2018. aasta lõppu või 2019. aasta algusesse. Tesla kodulehel on kirjas, et Model 3 kättesaamine võtab täna broneerides aega 12 kuni 18 kuud.
Jõuda kasuminiKui jõutakse nädalas 5000 sõiduki valmimiseni, peaks ettevõtte enda sõnul teenima püsivat ärikasumit. See on eesmärk, milleni Muski sõnul loodetakse jõuda millalgi 2018. aastal. Lõppenud neljanda kvartali kahjum oli seni küll suurim, kuid jäi analüütikude prognoosile siiski alla.Musk teatas kolmapäeval järjekordsest julgest plaanist toota aastaks 2020 miljon sõidukit. Aasta lõpus ootavad ees lisainvesteeringud Model Y maasturi väljatöötamisse. Kui ligi kaks aastat tagasi teatati plaanist toota 2018. aastal 500 000 sõidukit, on Model 3 probleemid selle numbri saavutamise võimatuks teinud.Tesla finantsjuhi Deepak Ahuja sõnul moodustavad Model 3 jaoks tehtavad kulutused ettevõtte kogukuludest üle poole. Tesla kulutas lõppenud aastal ligi 3,4 miljardit dollarit ja sellest 787 miljonit viimases kvartalis. Kulutused peaks sel aastal veidi suurenema Nevada ja Fremonti tehase tootmise laiendamise tõttu.
Viivitused tootmises ähvardavad autotootja rahahätta jätta. Tesla lõpetas neljanda kvartali 3,37miljardilise rahahulgaga ning analüütikute sõnul on sel aastal tarvis veel lisaraha kaasata. Neljanda kvartali kulutustele tulid leevenduseks klientide maksed veoauto ja Roadsteri eest.
Konkurents tihenebTeslat ootab ees tihe konkurents, mida pakuvad suured autotootjad. Tootjad Fordist kuni Volkswagenini investeerivad järgmise viie aasta jooksul kokku üle 90 miljardi dollari elektriautode tootmisse ning luksusmudelid Audilt ja Jaguarilt jõuavad müügisaali sel suvel.Vaatamata konkurentsile suudab Tesla entusiasmi üleval hoida ning aktsia on viimase aastaga tõusnud 35 protsenti, tehes Teslast 56,1 miljardilise turuväärtusega nr 2 autotootja USAs. Maha jäävad nad vaid General Motorsist, mille käive oli lõppenud aastal 145 miljardit dollarit.Allikas:
Äripäev