• 07.01.18, 20:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitseameti nõudmisel lõpetas Tele2 alusetu tasu küsimise

Tarbijakaitseametisse laekunud kaebuste põhjal selgus, et Tele2 võimaldas tarbijatel võlgnevuse likvideerimiseks sõlmida maksegraafikuid, kuid jättis samal ajal teenused piiratuks ja nõudis siiski täismahus kuutasu maksmist. Ameti hinnangul on sellised tingimused tarbijat ebamõistlikult kahjustavad, mistõttu alustas amet menetluse, mille tulemusena muutis Tele2 maksegraafiku protseduuri.
Tarbijakaitseameti nõudmisel lõpetas Tele2 alusetu tasu küsimise
Tele2 on nüüdseks kinnitanud, et jätab maksegraafiku sõlmimisel kuumaksu väärtuses teenused avatuks ja sätestab täiendava teenuse kasutuse limiidi paketiväliste teenuste tarbimiseks, näiteks parkimise eest tasumiseks vms. Sideteenus piiratakse, kui klient seda soovib.
Tarbijakaitseamet juhib siinkohal tarbijate tähelepanu, et eelkõige tuleb võlgnevusega seotud probleemide ja täiendavate kulutuste tekkimise vältimiseks tasuda arved õigeaegselt. Kauplejal puudub otsene kohustus võlgnevust ajatada ning võimaldada selle tasumist osade kaupa. Sellise kokkuleppe (maksegraafiku) sõlmimisel tuleb järgida seaduses sätestatud nõudeid ning kokkulepitavad tingimused ei tohi olla tarbijat ebamõistlikult kahjustavad.
Olukorras, kus maksegraafik on sõlmitud ja uutes tasumise tähtaegades on kokku lepitud ning tarbija järgib korrektselt endale võetud kohustusi, ei ole õiguspärane hoida tarbijale sideteenuseid piiratuna ning samaaegselt nõuda täismahus kuutasu maksmist. Vastasel juhul peaks tarbija maksma teenuste eest, mida ta reaalselt ei ole saanud ning võimalikku majanduslikult raskesse olukorda sattunud tarbija olukord muutub veelgi koormavamaks. Sideteenused tuleb jätta piiratuks tarbija soovil, vältimaks täiendavate rahaliste kohustuste tekkimist. Kui sideteenuseid on piiratud, ei tohi nõuda tarbijalt täismahus kuutasu maksmist.
Tarbijakaitseamet on võtnud teenuse piiramise ja tasu nõudmisega seotud tingimused kõrgendatud tähelepanu alla.

Seotud lood

Uudised
  • 06.03.18, 14:34
Tele2 Eesti uus juht tuleb Kanadast
Aprillist alustab Tele2 Eesti tegevdirektorina Kanadast pärit Chris Robbins, kel on 15aastane telekomisektori tippjuhi kogemus.
Uudised
  • 08.01.17, 21:18
Tarbijakaitseamet karistas Tele2 ebaausate kauplemisvõtete kasutamise eest
Tarbijakaitseamet karistas Tele2 Eesti AS-i ebaausa kauplemisvõtte kasutamise keelu rikkumise eest 4000 eurose rahatrahviga, kuna tarbijaid ei teavitatud ühepoolsest lepingutingimuste muudatustest piisavalt selgelt ja arusaadavalt. Tele2 vaidlustas ameti väärteootsuse mitmes kohtuastmes, ent maakohtu otsus jäi muutmata kujul jõusse.
Uudised
  • 10.01.18, 13:17
Tele2 ostis 800 miljoni dollariga suure kaabeltelevisioonifirma
Tele2 Grupp omandas 801,7 miljoni dollari eest kaabeltelevisiooni ja interneti püsiühendust pakkuva ettevõtte Com Hem.
Uudised
  • 13.07.17, 13:23
Tarbijakaitseamet: Ka Tele2 pidi lõpetama alusetu tasu nõudmise
Tarbijakaitseamet on tuvastanud, et ka teise suure sideoperaatori, Tele2 tegevus sidevahendi teel sõlmitud lepingust taganemise korral seadme tagastamise tasu nõudmine on seadusega vastuolus ja alusetu. Amet nõudis alusetu tasu küsimise lõpetamist.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 14:29
Kuula arutelu riigi IT-majadest. “Ohus on kogu sektori ekspordivõime”
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele