Vahepeal kiduma kippunud kasumiga info- ja kommunikatsioonitehnoloogia sektor hakkas kolmandas kvartalis jälle kosuma, kirjutab Äripäev.
- Jaan Pillesaar Foto: Urmas Kamdron
IKT sektori kvartalikäibed jäävad statistikaameti andmetel üldiselt 800-900 miljoni euro kanti, sellest üle poole tuleb enam kui 100 töötajaga ettevõtetest.
Kasuminumbrid on aga väga kõikuvad. Kui viimases neljas kvartalis on sektor jäänud kindlalt alla 30 miljoni euro, siis kolmandas kvartalis kasvas kasum üle 55 miljoni – sellist hüpet pole IKT näinud 2016. aasta esimesest poolest saadik. Puhas lisandväärtus on samuti kvartal-kvartalilt tõusnud ning tänavu kolme kvartaliga on see 9 protsenti parem kui aasta tagasi.
Valdkonna töötajate arv on kasvanud mulluselt 22 000 inimeselt 24 000 inimesele. Ka palgakulud on möödunud aastaga võrreldes 13 protsendi võrra kasvanud, need ulatusid kolmandas kvartalis 117 miljoni euroni, millest kaks kolmandikku jäi suuremate IKT-ettevõtete kanda.
ASile Helmes oli eelmine kvartal nende ajaloo edukaim, rõõmustas ettevõtte juht Jaan Pillesaar, kelle sõnul on neile viimasel ajal edu toonud just aastatepikkused jätkuvad projektid, mitte üksikud lühemad ettevõtmised. Samas tõdes Helmese juht, et odavamate riikide tarkvaraarendajate netopalgad on samad või isegi kõrgemad kui Eestis. "Seal lihtsalt pole tööjõumakse, mis ajavad ettevõtte kulud kõrgeks ja töötajate palgad madalaks," üles Pillesaar.
Transpordi pileti- ja infosüsteeme tootva Ridango tegevjuht Erki Lipre ütles kommentaariks, et tuleval aastal on neil plaan igas mõttes kasvada.
Autor: Kristjan Pruul, Urmo Andressoo
Seotud lood
Valitsus toetas tänasel kabinetiistungil info- ja kommunikatsioonitehnoloogia teenuste kirjeldamise ja hinnastamise mudeli üldiseid põhimõtteid. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koordineerimisel võetakse toetuse leidnud mudel aluseks IKT teenuste süstematiseerimisel kõikide ministeeriumide valitsemisalades.
Eesti üks suuremaid tarkvarafirmasid Helmes käivitas rahvusvahelise telekomifirma Telia 65 Norra esinduses lahenduse, mis muudab klientide teenindamiseks kuluva aja mitu korda lühemaks. Telia Soome 85 esindusele tegi Helmes senisest efektiivsema ja intelligentsema logistikasüsteemi.
Eesti üks suuremaid tarkvarafirmasid Helmes võitis Tallinna linna pea neli aastat kestva hanke, millega ehitatakse ligi 14 000 ametnikule ja töötajatele uus iseteenindusportaal, mis vähendab oluliselt aja- ja paberikulu.
19. oktoobril toimunud IKT Aastakonverentsil oli arutluse all ühe olulise teemana mastaapsete tarkvarahangete edukas läbiviimine. Mitmete suurte riigihangete ning ka erasektori projektide peamine probleem on iganenud tarkvaraarendusmetoodikate kasutamine ja seda peaks tulevaste läbikukkumiste ennetamiseks vältima, soovitab Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese arendusjuht ja partner Raul Ennus.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.